Blomsterförmedling !



Igår förmiddag ringer de från en av stadens blomsterhandlare och undrade om jag var hemma hela dagen för de hade en blomleverans. De skulle jag inte vara, men de lovade att komma innan jag åkte.
Vid 12 snåret ringer de på dörren. Denna bucket kom de med.
Öpnnade papperet. Fick ta till ögonen och gråta av glädje. Det var från två av mina pankisar som bor på de boende ja jobbar på. Två makar som har bott drugt ett år hos oss. Maken behov av hjälp, men frun hur pigg som helst trotts att hon är 85 år. Hon brukar ringa till mig ibland och höra hur de är med mig. Hon håller ochså kontakten via mina arbetskamrater om läget. Det har jag sakt till dom att beräta för henne va dom vet. Blev så otroligt glad. Ringde till henne på kvällen och tacka så jättemycket. Lovade att komma in till dom när jag är på besök nästa gång på jobbet. Sån här uppskattning gör att jag längtar ändå mer tillbaka till de gamla. Kram S

Kommentarer
Postat av: vivan

Men, det var jättegulligt av dem...tänker på andra än sig själva...men det var du värd min stora lilla flicka...kramiz:) lillmamma...

2008-08-26 @ 17:42:43
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Så skönt med folk som bryr sig...

Har varit på sjukhuset med min pappa idag och igår och det är så många som reagerat på att jag inte "synts" som vanligt...

Det känns så skönt för varje telefonsamtal när dom undrar vad som har hänt...Jag är så tacksam att jag har så fina vänner.....

Dom är otroligt viktiga...

Ha det gott och ta vara på dig

Kram

Margaretha

2008-08-26 @ 21:47:13
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig du blev glad och överraskad.

Det måste kännas så fint att veta att de bryr sig och tänker på dig, och jag kan tänka mig att du längtar tillbaka till dem.

Kram

2008-08-29 @ 21:46:37
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0