Vilken helg !

Började i fredags. Hade så konstig beläggning i munnen igen, trotts att jag fortfarande åt med. för svamp. Ringde Onken. En Läkare av alla i samlingen. ( Om man nån gång kunde få prata med nån man sett ett ansikte på ). Han skrev i alla fall ut mer svampmedel. OK va skönt då blir de bättre tänkte jag. Icke. Igår  fick jag ringa avd. 85 va sämre än tidigare i munnen. Va fan är de som händer. Smaka sååååå illa i munnen. 5 ans sandpapper åt jag nog på lördagskvällen till mat kändes det som. Ännu en DR ringde upp. Han troddde på nån infektion i munnen. Skrev ut nått på recept att hämta ut. Ja vist. Närmsta ligger 6 mil bort i Örebro på sjukhuset, som har Söndagsöppet.  Du bestämmer själv om du kan vänta till  i morgon och hämta ut på apoteket hemma, sa han.  Funderade en stund. Nej jag drar till USÖ sa jag till gubben. ( Han hade lite annat för sig, hade inte tid följa med ). Frågade grannfrun om hon ville. Sakt o gjort, Vi åkte. Fick nått att skölja med i munnen varannan timma. Va vist bakteriedödande och en aning bedövande. Peppar, peppar idag käns de lite bättre. 2 ans sandpapper bara. Hi hi.
Har haft som kramp i magen i helgen ochså. Är nog biverkningar de ochså. Undrar va som ska bli efter 3 e beh. i början av september. Ja ja inte oroa mig för de nu. Nu är nu. Då är då.

Efter jag kom hem från Örebro kokade gubben o jag kräftor. Då fick jag lite annat o tänka på.
Togiga katten Cesar va med oss hela tiden. Gick runt, runt o bara skrek. Klättra på våra ben. Ja vill ha kräftor NU, såg de ut som. Fick ta undan några stycken till han så fort de blev några klara. Skalade dom till han. Ja ni skulle se på spektaklet. Har aldrig hört nån katt som älskar nykokta, ljumna kräftor. Är de nån som hört om de?

Nu ska snart gubben ut igen o vitja burarna. Får se hur många han kommer hem med idag.

Vet inte va jag ska hitta på idag att göra. De regnar o är så grått väder idag. Bara 11 gr för en stund sen.
Kramar Stina

Kommentarer
Postat av: Nursen

hej nu är vi hemma igen. det var jätte skönt. hoppas du mår lite bättre. vi skulle vilja beställa kräller. har ni mycket? kram på er från oss i kumla

2008-08-18 @ 12:04:45
URL: http://sisternurse.blogg.se/
Postat av: Nursen

2008-08-18 @ 12:15:18
URL: http://sisternurse.blogg.se/
Postat av: vivan

Jaha nu skall det ätas kräller i Kumla..ha,ha

Skönt at det blivit bättre i mun på dig...

Lyssnar på karlavagnen i kväll...kul...tjuvlyssnat...kramiz:)

2008-08-18 @ 22:59:14
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Det måste vara jätte-jobbigt med beläggningen / svampen på tungan.

Man är ju så känslig i munnen, och det måste också vara så jobbigt att äta när det är så.

Hoppas att det blir bättre snart....



Vad kul du berättar om er kisse...och ja, katter blir som tokiga när det finns kokta kräftor eller räkor i närheten ;-)

De är ju för roliga de små liven...



Jag säger nu natti-natti och hoppas du får sova gott inatt.

Kram

2008-08-18 @ 23:10:27
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: vivan

Jag har en present till Cesar...säg till när han är inne!! kramiz:)

2008-08-19 @ 09:32:58
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0