Yes. Behandling 2 !

Igår fick jag min andra behandlig. Fick suga på isbitar för att de kunde hjälpa för att jag skulle kunna slippa att det lossnade skinn i munnen. Verkar som om de har hjälp hittills.
Fick träffa en jättetrevlig läkare innan behandlingens start. Han förklarade lite mer vad som ska bli framöver. B.la förklarade han att de jag fick info. om innan jag fick första gången behandling inte alls stämmer. Både Anders och jag uppfattade att jag i framtiden inte alls skulle kunna lyfta nått tungt med min högerarm. De enklaste hushållsgöromål skulle t. om va för tungt. Jag blev så ledsen. Har tänkt på att vad ska jag göra för arbete då. Har ju aldrig sysslat med nått annat än att ta hand om äldre. Tunga lyft är det ju, trotts att de är så mycket hjälpmedl idag innom vården. Igår sa DR att de fick jag prova mig fram. Kunde vist gå tillbaka till jobbet. Skulle prata med min arbetsgivare när detta blir aktuellt med att gå tillbaka. Kanske inte alla arbetsuppgifter var så bra för mig, men den dagen den sorgen. Var ju så skönt att få höra att jag inte är helt oförmögen i alla fall.
Hushållsarbetet skulle jag vist göra. Det var träning de ochså. Å va glad jag blev. Har ju gjort de ända sen jag kom hem från operationen. Blev i alla fall sjukskriven till sista November. Alltså över sellgiftsbehandlingen. Jag får själv bestämma när jag vill prova på jobbet. Onken hande inga restrektioner för sjukskrivning. Försäkringskassan och arbetsgivaren endast.
Ville träffa en sjukgymnast om det fanns möjlighet när jag ändå va på USÖ. En jattego tjej kom in på rummet under beh. Visade lite mer lymfmassage somjag ska göra. Jag tycker armen svullnar lite mer sista dagarna. Inget att oroa mig för än tyckte hon. Äter ju mycket kortison nu. Detta kunde ha med svullnaden att göra ochså. 1 cm och 1,5 cm mer svullen än vänsterarmen. Om de gick över 2 cm kunde jag få en trumpa, men vi skulle se hur de blev när jag börjar med FEC beh. då ska jag inte äta så mycket kortison längre.
Kramar S


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att det var skönt att få höra att du nog sedan när behandlingarna är klara och du är frisk, att du kan gå tillbaka till jobbet igen, även om eventuellt du inte kan göra alla arbetsuppgifterna.

Men det fixar sig säkert.

Och att du även kan göra hushållsarbete och träning.

Kan tänka mig att du blev glad över den informationen,

och bra att du sedan själv får bestämma när du känner att du kan börja jobba igen.

Hoppas att svullnaden också i armen börjar ge med sig snart och hoppas också att du inte får fler besvärliga biverkningar av behandlingen.



Önskar dig en bra dag, och hoppas solen lyser lika fint hos dig som det gör här just nu, och med lite över 20 plusgrader.

Stora Kramar

2008-08-12 @ 13:59:13
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Så skönt att höra att behandlingen gick bra och att du träffade trevlig och proffsig personal....det betyder så mycket.Det där med isbitarna var smart....

Så skönt att du kan bestämma själv mer vad du orkar.

Jag blir så glad för din skull....

Ha det gott

Kram

Margaretha

2008-08-12 @ 17:59:56
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: vivan

Kramar till tuffaste tjejen på gatan! kramiz:)

2008-08-12 @ 20:48:57
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Mia

Det låter bra att du fick den information du behövde. Man behöver info mer än en gång, det är ju alltmänt känt att under press eller stress så kan man inte ta till sig allt som sägs.

2008-08-12 @ 22:10:28
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0