Lite risig !

Idag fick jag ringa Onken om att jag har svamp i munnen. Så äckligt. Har inte vatt på toa  och gjort nått ordentligt sen innan cellstarten. Som en uppblåst ballong i magen. Sak ta pulver på morgonen Laxdr. till kvällen. Ja ha nu har man blivit en sån pankis som man jobbar med. Medel för att kunna gå på toa. Piller för magsyra och svamp.  Tur att de inte är bestående livet ut hoppas jag.

Vid middagstid ringer en arbetskamrat och hennes Helgbo. De kommer till mig och fikar. Å vad jag blev glad. Kattan å Pelle är så snälla och rara. Man blir glad av att bara se dom.

Lillmammas Nisse  låg hos mig en stund på fm. och sov. När jag kom ifrån källare i trappen hör jag nån som hulkar. NEJ. Han hade spytt i sambons säng. Överkastet och täcket i tvätt.  Tur att de är torkväder idag. De gör inget, han är en oavlönad socialarbetare säger sambon och jag. Vill han ha mat så får de bli lönen. Ha ha. Väldigt social och gosig om han vill. Verkar va mera nu. Om han kanske känner att jag är sjuk. Kramen

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Oj,det låter jätte-jobbigt med svamp i munnen och en mage som krånglar.

Sådant påverkar ju allmänbefinnandet mycket. ( rätt stavat ord ? )

Trist att behandlingen ska ha sådana jobbiga biverkningar.

Men så gott det går får trösta dig med att dessa biverkningar går över sedan när behandlingen är klar och du är frisk.

Men kan tänka mig att det det är inte lätt och det är jobbigt i alla fall, och jag tänker jätte-mycket på dig.

Ja, katter känner på sig mera än man tror, precis som din kisse Nisse gör.

Min katt kände också väldigt lätt på sig hur jag mådde, och om hon märkte att jag t.ex. var ledsen så kom hon upp i mitt knä med ett speciellt litet ljud och nosade oroligt i mitt ansikte.

Och när jag t.ex. var sjuk i feber, så låg hon och mysade med mig hela tiden.

Kanske hon tyckte det var gosigt med feber-värmen också ;-)

Fast det är jobbigt kissar spyr på olika platser, vilket min kisse gjorde också.

Skickar dig en stor kram och hoppas du har lika fint väder där som det är här, och att vi får lite sommarvärme i alla fall nu och sommaren ut.



2008-07-23 @ 20:20:05
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: vivan

Men har Nisse spyt i sängen nu igen!!!

Jag får skämmas över den tokiga katten...han skall gå ut när ha mår illa!!! kramiz lillmamma!!!

2008-07-23 @ 21:41:57
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0