Semesterhelg!

Åkte i fredags till Ullared och GeKås för att göra vårt årliga besök där. Handlade lite el. mycke beror på vad man tycker. Kvittot slutade på 2.700 kr ca. Anders hittade lite saker han ville ha till garaget. Jag köpte lite till hemmet, men inga gardiner som jag brukar. Hade ingen lust med de. Vill veta om jag ska klara av Cancern innan jag köper nått nytt.Är kanske dum, men känner så.Får ju inget med sig som de heter, men de kommer fler gånger i så fall.
Hade hyrt ett rum med kokvrå i Varberg i 2 nätter. Kom fram dit vid 18.30 ca. Ett litet rum var de, men vi klarade oss bra. Var trångt som attan med allt som vi var tvungna att ha med. Solen hade legat på hela eftermiddagen, så de var säkert 35 gr inne. Alla fönster som gick hade vi upp, men förslog inte så mycket.
Efter vi hade vilat oss och tagit varsin Öl, gick vi 10 min. så var vi nere i Centrum. Gick ner till hamnen för att leta reda på en resturang vi ätit på flera gånger tidigare. Den hade bytt ägare sen förra året. Då var de Kineser el Taivaneser som ägde den. De förra hade en buffe med många läckerheter. Dessa som var nu hade vissserligen buffe, men inte alls så mycket och god mat. Mätta blev vi i alla fall. 179 kr st för maten plus 55 kr för en Öl. Ja ja. Inte Askersundspriser.
I Fästningsparken uppträdde Kim Larsen från Danmark. Spelade alla de kända låtarna från hans glans dagar. Var kul att få höra dom igen. Massor av folk ute. Både yngre och äldre. Kom tillbaka till rummet vid 24 ca. Varmt som attan. Försökte sova, men vid 03.00 var jag tvungen att gå ut och sätta mig. Fick panik. Svetten bara rann. Somnade vid 4.30 ca. Sov till 9.30 sen.
Efter frukost gick vi ner på stan. Tittade runt i lite affärer. Gubben ville till hamnen igen. Konstigt. Hade sett båtarna igår, men han kunde ju ha missat någon. Hi hi. Vädret var för varmt för att gå i stan. Köpte 8 hg färska Räkor. Tog bilen ut på Geterön. Hittade jättefina klippor, där vi satte oss att äta och sen solade vi och tog det lugnt i flera timmar.
Halv 4 ringer en kompis till Anders och hans sambo. De är påväg mot Varberg. Fick tel.nr till turistbyron av oss. Vid 19 tiden ringer de att de bor på vandrarhem söder om oss. Anders lotsade dom till oss via telefonen. De va med upp där vi bestämde att vi ska gå ut och äta tillsammans. En underbar kväll, varmt och skönt. God mat, trevligt sällskap och mycket skratt. En lika jobbig natt till blev de med för varmt att sova. Fick sitta ute igen.
Startat mot Askersund vid 11.00 tiden. Halvmulet väder. Vid Vara började de att regna nått kopiöst. Var länge sedan vi vatt med om de både gubben och jag. Fick krypa fram i 40 50 km ända till Skara.
Var hemma ca 16 där lillmamma sett till att Cesar var kvar inne tills vi kom hem. Han blev nog glad för han sprang ut och in hela kvällen sen. Ville bara gosa med sin mamma. H i hi.
Tog en sömntablett vid 23, somna som en stock. Vakna halv 9 idag. Skönt. Hade behövt åka n till USÖ och tappat idag , men orkade inte. Åker i morgon bitti i stället. Har svårt ha BHn på mig idag, men va gör de. Bara Cesar och jag hemma. Gubben jobbar och han gör de de samma med eller utan två utbuktningar fram.

Undrar vad den dagen heter då vi kan åka bort igen? Jag undrar om jag får se Varberg och Västkusten igen? Jag ska göra allt i min makt att de blir så. Jävla Cancer. Kramar Stina


Kommentarer
Postat av: vivan

Klart att du skall till Varberg igen...

Förstår att Löken är glad...nu växer det så det knakar på landet...kramiz

2008-07-07 @ 18:22:05
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Nursen

Hej..Idag fick jag en anonym kommentar om att jag skulle öva på att sticka och ta blod prover...jag öva...skulle inte tro det..vi hade en gubbe på 90 bast som inte ville visa oss sina ådror men efter 3 stick så hittade vi rätt.. annars så har dagarna varit rätt bra med jobb hela tiden. vi har så mkt administrativt jobb just nu, det liksom aldrig slut. sen så ska saker följas upp och återkopplas och så följas upp igen, hua lia... kul är det iallafall..

Stina har du alltid jobbat med äldre eller har du gjort något annat?



Nu ska jag nog ta och lägga mig, imorgon är vi lediga så vi kanske skulle ta en tripp ha en god natt och slösa på dina sömntabletter, kroppen behöver vila, vi hörs och syns tjocka och stora bamsekramar från oss i Kumla

2008-07-08 @ 22:16:52
URL: http://sisternurse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0