Inte de ochså

Tog en dusch igår eftermiddag. Höll på att tvåla in mig, då jag kände nått konstigt på v.er höftkam. Tittar till. Hjälp en fästing sitter där. Fick panik nästan. Tycker dom är så äckliga. Fort, fort tvättade jag resten av kroppen, tvätta håret, torkade mig, ut i köket fick tag i telefon. Ringer min granne och lillmamma. Är du hemma snart? ja om några minuter, svarar hon. Kom in ögona böj, sa jag.
Hon fick tag i otäckingen, men en liten svart prick blev kvar. Hon la på ett omslag med Alsolsprit. Jag ringde vårdcentralen för säkerhets skull. Får komma idag kl. 14.30. Tycker de käns skönt att de tittar på de, bara för att jag gjort operationen, och kan va extra känslig för infektioner. Jag vet ju att om kroppen är borta ska de inte va nått att oroa sig för, men skönt i alla fall att jag får komma. Får hålla koll ett tag framöver på rodnad runt bettet.
Har nog Cesar el. grannens Nisse att tacka för otäckingen. Kramis

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det är läskigt med fästingar.

Vad bra att du får komma till vårdcentralen att kolla det för säkerhets skull.

Själv har jag som tur är, ännu, inte råkat ut för fästingar, och hoppas slippa det.

Kram

2008-06-26 @ 13:48:37
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: vivan

Tur att jag har jobbat i räddningstjänsten oxå..kan rycka ut blixtsnabbt..ha,ha,ha...men jag tog död på den jäkeln...kram lillmamma

2008-06-26 @ 22:40:09
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Ann

Så kul du hittade hit! Vacker katt :))))Välkommen tillbaka:)

2008-06-28 @ 09:15:03
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0