10 av 25 !



Ja nu sitter jag här vid datorn Lördag morgon. Klockan är halv 7 drygt. Hela gatan sover. Lyser några stakar här och där, men de går nog på taimrar. Vädret verkar bli grått och trist idag.

Nu har jag avverkat 10 behandlingar av 25 på Strålen. Så skönt att slippa åka iväg idag igen, men på Måndag är de dax igen.
I går hade jag tid hos sjuka gymnasten på USÖ. Jag hade kontaktat henne förut i veckan för att jag ville hon skulle hjälpa mig att göra upp nått träningsprogram för att få tillbaka lite av min kondition. Den är 0 känner jag. Efter denna sommar och hösts behandlingar, är de inte mycket kvar av den alls.


Elin som hon hette, kollade om min arm va nått svullen mer än den varit tidigare. ( hon besökte migi höstas på onken då jag var jättesvullen på handen). Den är inte mer än 1 cm mera svullen än den andra, så de va jättebra sa hon. Skulle skriva en remis till vårdcentralens sjuka gymnaster här i stan. De skall visa mig en massa övningar på de gymmet som min arbetsgivare kommunen har för oss att gå på gratis. Efter alla helger inpå nya året tyckte hon de var lämpligt att jag smyger igång med träning. Ryggen och benen inga restrektioner, men armen ska jag börja träna med små små vikter till att börja med. Ska bli skönt att komma igång med de va tiden lider.

Har tyckt i veckan att jag svullnat i hela kroppen. Pratade med Elin om de, men de kunde hon inte så mycket om så jag gick upp till Onken för att se om jag kunde få prata med nån. Fick ett snack med jourläkaren. Jag sa att jag va lite orolig för om de kunde ha med Herceptinet att göra, men de trodde hon inte. Fick i alla fall gå och ta lite blodprover. Dr skulle skriva en remis till ultraljud på hjärtat. Har jag inte vatt på den innan den 16 dec. då jag ska ha nästa beh. skulle jag säga till på Onken. Kunde bli så att jag fick vänta med behandlingen tills den var gjord. Jag känner mig inget dålig på nått vis. Klart att flåset inte är OK men har inga problem med trappor som hon frågade.

Mina leder som jag haft besvär med innan jag fick denna hemska sjukdom är så onda. Händerna, höfterna, knäna och vristerna är stela och onda värre än nånsin. De kan ju bero på alla gifter jag fått som Läkaren på strålen sa. Är ju en biverkan av dom. Har börjat med tablett Glucosamin 2x1 igen som jag åt innan jag blev sjuk. Dessa hjälpte mig då. Får se om de hjälper nu också. Strålläkaren sa att de är helt OK att börja med dessa. Har ätit dryga veckan bara ännu, men resultat får jag nog vänta på ett par veckor till innan jag ser.

I dag ska jag försöka att börja julstäda köket. Byta gardiner och mattor. Ska ta de lugnt. Inspirationen är inte som vanligt. Blir nog JUL om inte allt är som förut. Ska straxt börja stryka gardinerna så gubben får hjälpa mig att sätta upp dom. Han har kräftfiskebåten ligger i sjön ännu,så han ska försöka få upp den idag. En kompis till han ska hjälpa till. Är nog bäst den kommer upp nu innan den fryser fast till våren. Hi Hi.

Må så gott alla. Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Ja, idag slöade jag lite längre. Vaknade halv 7 men vägrade gå upp så kl. nblev kvart i 8 när jag masade mig ut med hundarna.

Hm, kanske ska ta och rafsa fram alla julkartonger och se om man hittar gardinerna. Som såklart behöver strykas.

Ha nu en skön och lugn dag, du tappra kvinna.

KRAM

2008-11-29 @ 09:12:37
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att det känns skönt att slippa åka nu på ett par dagar.

Och hoppas att resorna blir mindre jobbiga nästa vecka.

Ja, snart är nästan hälften av behandlingarna avverkade,

och hoppas tiden går fort så de är avklarade och du får slippa allt detta jobbiga,

Och kan tänka mig det ska bli skönt att sedan komma igång med träning och få känna dig starkare.

och hoppas att de jobbiga biverkningarna, svullnaderna och besvären med lederna försvinner snart också.

Ha en fortsatt bra dag och 1 Advent´s helg.

Kram



2008-11-29 @ 15:16:58
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: vivan

Tack för att du inspirerade mig att fortsätta mitt stök med stjärnor och gardiner!

Det börja bli så fint på gatan, nu är det bara eran gran som skall lysa fint mot mitt köksfönster...

wops!!! den lyser nu...såååå fin....kramilikram på dig!

2008-11-29 @ 18:17:51
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0