Å så skönt.



Idag har jag fått min sista cytobehandling. Jag hoppas att jag ALDRIG, ALDRIG ska behöva ta de mer. Ska ju i fortsättningen gå på Onken var 3 e vecka och få Herceptinet tills nån gång  Maj, Juni nästa år. De gör mig inget att åka dit att få, bara mitt hjärta inte tar stryk av de. Har redan fått tid till den beh. 3 veckor idag. Skulle se till att jag fick tid till strålningen så den passade ihop ungefär.

Skulle vara på Onken vid 10.00 idag. Kom in nästan på en gång i ett rum. Hade lite frågor, men de fick jag besvarade utan att behöva fråga. Så underbar personal, men de vet väll vad vi brukar fråga.
Hade ju bl.a en fråga om Influensasprutan.  Jag ringde Onken efter förra beh. men då svarade hon att de fick man avgöra själv. I dag frågade Cecilia som hon hette om jag ville ha de, för de erbjöd oss alla som går där att få den gratis. Ja tack, sa ja de vill jag ha. Skönt, då behöver jag inte bli utan om de skulle vara slut här i kommunen.

Behandlingen gick bra. Lite tråkigt att va där bara.

När sista påsen va på gång skickade jag ner gubben till Apoteket för att lösa ut de mediciner jag kunde ta ut för datumets skull. Sista dagen i morgon på frikort på medicin. Sista dagen idag på frikort till Läkare, så nu får man ta fram plånboken igen. Puh, tar hårt på en fattig.

Vi hade kaffe och mackor med oss som vi tog medans jag fick beh. 

Här sitter gubben och smaskar äggmacka.



Nu jobbar han kväll till 22.00 ca så jag får va ensam, men somtur är har ja ju min gulliga granne Vivan som jag kan ringa till om de skulle va nått. Hon är ett underbart stöd när jag inte kan gnälla på nån annan.

Ha de gott alla. Jag uppdaterar vidare i veckan om jag bara kan.
 

Kommentarer
Postat av: Anki Enbom

Hoppas din sista cellgiftsbehandling går bra och att du inte mår allt för illa. När allt är över så är det värt det :) Kämpa på.

massor med lycka till kramar från mig

2008-11-04 @ 20:13:31
URL: http://ankiskatter.blogg.se/
Postat av: vivan

Grattis...tänk att det har gått så fort iaf...som vi ojade oss innan du fick den första behandlingen...att du skule hålla på ända till nov..nu är du där...skönt!

Vi kan väl fira lite på fredag kväll....eller...

Vi åker ju på lö em...skall bli skönt det med...nästa år får du och Anders sticka iväg! bamselibams kramar lillmamma!

2008-11-04 @ 21:08:22
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, Stina om vi bodde nära varandra så kunde vi som du skrev träffas vi nattugglor :-)

Jag är så glad för din skull att nu du fått den sista cytonbehandlingen, och kan tänka mig hur lättad du känner dig.

Och hoppas också att du aldrig ska behöva ta de mer.

Håller tummarna också för att ditt hjärta inte tar stryk av Herceptinet och att du slipper fler jobbiga biverkningar.

Det måste vara skönt att personalen är så bra på Onken och att du alltid kan fråga om du undrar över något och att de ger bra information.

Ja, det är nog bra att du tar influensasprutan, så du slipper råka ut för influensan.

Du har ju haft det nog jobbigt ändå.



Tack för tipset hos mig om NIX. Jag har telefonnumret dit men tack i alla fall.

Och eftersom jag har hemligt nummer så får jag sällan några samtal från försäljare, även om det händer någon gång att någon slinker igenom i alla fall.

Du är toppen Kram

2008-11-04 @ 21:22:36
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: christel

GRATTIS STINA !!!!!! Underbart att det e över o visst har det gått fort. Hoppas nu att biverkningarna blir lättare denna gången nu vet du ju oxå att du slipper eländet nästa gång. Njut nu riktigt av att det e över o tänk nästa gång e det bara Herceptinet, snabbt o lätt o inga jobbiga biverkningar.. E så glad för din skull Stina..

Va riktigt rädd om dig o stor kram från christel

2008-11-05 @ 12:05:17
URL: http://kristallens.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hejsan!

Åhm, vad skönt att det är slut nu....känns det konstigt??

Dålig smak har jag hört fler som sagt. Oj, lät som jag kände massa som fick beh. men så är det inte....man läser ju också.

Hoppas du mår bra och slipper trista biverkningar.

Bamsekramar

2008-11-05 @ 14:32:25
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Vad skönt för dig att ha en vän som granne.....

Jasså du var ett bortskämt ensambarn liksom jag....

Jag har världens snällaste pappa som utan att tveka lånade ut sin stora Volvo i tid och otid.Men allt gick ju bra :D

Kram

Margaretha

2008-11-05 @ 15:01:21
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Kattis

Det är svårt att förstå vad du får gå igenom.

Hade en chef som jobbade hela tiden under sin beh. Hon mådde aldrig dåligt....konstigt.

Snart snö.....levande ljus och mörker. Det är en ganska mysig period.

Kram

2008-11-05 @ 15:13:24
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: marina

Hej!

jajjemen du har så rätt=) visst kan vi det björn komme ev. i helgen =)

2008-11-05 @ 20:14:47
URL: http://marinaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Hoppas du får en skön fredag.

Sköt om dig!

KRAM

2008-11-07 @ 07:08:54
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Dockmamman

Vad skönt att det var sista gången, jag håller tummarna att du inte behöver göra fler gånger...



Vad skönt att du har en granne som du kan ty dig till, har min bästa vännina mitt emot så kom hon in i förrgår och det var inget roligt besked hon kom med...

Gråtandes så berättade hon att hon fått cancer och jag har inte sovit riktigt på flera kvällar för jag är så rädd, miste en vän i våras men inte i cancer...



Jag skickar styrkekramar till dig och blåser friska Jämtlandsvindar till dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0