Lördagstur i vintersrud !





Igår var jag till min bästis Ewa.
Gubben jobbade så de va lite kul att komma ifrån stan utan  att behöva åka till Örebro och USÖ.
Var så vackert i naturen med alla snöklädda träd.
Den understa bilden tog jag straxt innan jag kom fram till Ewa. Den överst har min granne Vivan  tagit. (har snott den från henne,förlåt) men ville visa samma damm i vinterskrud. Tyvärr så blev inte bilden tagen exakt lika, men de är samma damm.

Idag har det varit en slödag. Har setat på kökssoffan och sytt på min tavla som jag har hållt på med i flera år tror jag. Ett Carl Larsson motiv. Mycket att sy med små, små stygn. Puh.
Har inte haft nån större lust att brodera under hela hösten. Blev lite inspirerad av en gammal klasskompis jag fått kontakt med efter 35 år. ( Vi brukar snacka på MSN ibland ). Tack Gulli för de.

På Onsdag kväll ska vi träffas 8 st på hotellet här i stan några av oss tjejer som slutade 9 an 1975. Ska bli så kul att ses. Förra Lördagen var det igentligen återträff på en resturang  1 mil utanför stan, men för de första var det hela 9 an som skulle samlas där och det var bara 3 st från min klass som skulle gå. Därför har jag, Ewa och Britt-Marie tänkt ordna med en träff med bara våran klass till våren. Har haft kontakt med de flesta av oss och de tycker de ska bli trevligt med detta istället.

I morgon är det dax för provtagning kl. 7.45 på vårdcentralen inför starten av Heceptinet som jag ska ha var 3 e vecka ända till slutet av Maj  början av Juni. Sen bär det iväg till Örebro och strålbeh. igen kl 10.15
Hem i den så kallade Servicelinjen (minibuss)  till Askersund. Hoppas man inte fryser fast, eftersom det är så kallt nu och de va på vippen förra veckan, och då va de ju nästan plussgrader.

Må så gott alla. Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Lena

Ja se titta,, lilla dammen!!!

Tänk vad mamma alltis skrämt oss barn med att vi inte fick vara där o leka, Jag glömmer aldrig när Thim o patrik fick tag i en halv stor plast tunna, och satte sig i o rodde ut där, mamma låg o sov o pappa var typ barn vakt, thim o patrik var väl bara 6 -7år, ingen av dom kunde simma, o det kan ju inte pappa heller, men tillslut fick vi ungarna att paddla in till land, tänk om dom ramlat ur tunnan,innan pappa hittade busungarna, för dom hade ju gått dit utan o säga något!!! Det är ett minne jag sent kommer glömma, mamma blev hysterisk när hon fick veta det, Mamma som är livrädd för Eld o Vatten,Thim har testat mammas nerver många ggr,, hahaha,, gud vilken busunge det varit



Kramar på dig

2008-11-23 @ 22:47:00
Postat av: Stina

Hi hi. Ja ja kommer ihåg de som igår. Mamma Ewa blev jättearg på Bengt. Hade en jätte trevlig dag hos min bästis i går. God mat bl.a

2008-11-23 @ 23:30:23
URL: http://kfasse.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Hej vännen, hoppas du fått sova gott inatt.

Själv vaknade jag lite då och då, som vanligt,

men natten blev i alla fall inte så extremt sömnlös som den kan vara ibland.

Hoppas det gått bra med provtagningen och strålbehandligen.

Och att det inte blev en alltför besvärlig resa p.g.a vädret som har varit besvärligt på många håll.

Och att de håller bussarna mera varma.



Vilka vackra bilder du visar här, och naturen är väldigt vacker i sin vinterskrud,

Och kul att se dammen med och utan snön.

Skickar dig en stor Kram

2008-11-24 @ 15:29:24
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0