Fredag !!

Har inte haft så mycket att skriva om de senaste dagarna. Mår hyfsat trotts att  mina blodvärden ska vara som lägst nu. Är inte trött som jag skulle bli, nästan åt andra hållet. Lägger mig runt 24 uppe igen vid 06. Dötrist. Sover inte middag heller ,så de kan jag inte skylla på i alla fall.

Å så var det de där med matfrågan igen?
Gubben vill ha Stekt strömming med potatismos. Får väl ordna de då. Tog upp strömming från fysen igår kväll. Den har vi fiskat själva utanför Hasslö i Blekinge skärgård. Där kallas den för sill, men de är stömming. Svåger och svägerska bor där. Vi brukar gästa varandra med fiske. Vi fiskar strömming på våren hos dom. I augusti kommer dom till oss och fiskar kräftor. Då får bröderna träffas och göra nått tillsammans. Dom har de så kul, skrattar och har de allmänt kul ihop. Vi kärringar fixar marktjänsten, går runt i affärer och schoppar (är nog felstavat).
Ha de gott alla.

Kommentarer
Postat av: Kattis

HAllå!

Nej, jag jobbar. Hela dagen.

Annars skulle jag nog försöka sovit lite till.

Ha en bra dag!

Kram



2008-10-03 @ 08:56:28
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Forsen

Hej Stina

Skönt att du är så pigg tycker jag

det gäller att ta vara på de stunderna

Kram från Forsen

2008-10-03 @ 10:16:33
Postat av: Inger Maryissa

Så glad att höra att du mår hyfsat och att du inte är så trött som du trodde du skulle bli.

Håller tummarna att det fortsätter så.

Hoppas bakterierna i blåsan också har gett med sig nu.

Ja, att fiska strömming är kul.

Jag gjorde det också för flera år sedan,

och en gång fick jag t.om. upp en stor Torsk som fastnat på den största kroken jag hade på linan längst ner.

Oj, vad jag var stolt ;-)



Önskar dig en bra fortsatt helg.

Stor Kram





2008-10-03 @ 23:14:45
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Hoppas du får en fin och skön söndag!

Kram

2008-10-05 @ 08:34:17
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0