Förkylt igen...

Fy attan, nu är jag förkyld igen.
Tålde vist inte att komma tillbaka till de gamla.
Lite märkligt att jag måste bli snorig igen va ju de för bara några veckor sen. Bara förkyld 1 gång under behandlingen på 18 veckor med cellgifterna. Då ska man ju vara så infektionskänslig. I och för sig så hade ja ju andra infektioner, men inte snuva

Denna vecka på jobbet varit jätterolig. Klart att jag tycker de som varit borta så länge. Mina kamrater har nog inte samma arbetslust som jag.
Jobbade kväll i torsdags. Då skulle jag duscha en tant, innan hon skulle gå till sängs för natten. När jag var klar så trodde jag ryggen skulle gå av. Inte van att stå en aning frammåtlutad. Dessa muskler har inte varit igång med sånna uppgifter på länge. Hum kan de va träningsvärk måntro eller latmasken ? HI hI.
Var lite synd om mina kamrater som fick springa som skållade råttor på rum där jag vatt och ge pensionären sin nattmedicin. Har ingen delegation kvar på att ge varken tabletter, insulin eller ögondroppar. SSK som är hos oss är på semester. Kommer tillbaka denna vecka som kommer. Får höra med henne vad hon säger om att skriva en delegation så snart hon kan.

På måndag är det dax för Herceptinet på Onkologen igen. Oj vad veckorna går fort.

Hoppas nu bara att jag kan få de för att jag är förkyld. Förra gången sa dom att hade man inte feber var de ingen fara.
Ska ringa Onkologavdelningen i morgon och fråga för säkerhets skull igen. Ska vara på USÖ kl 10.00 och då har jag lite svårt att hinna med att ringa. Måste nästan åka hemmifrån vid 8.45 för att hinna in, få parkering med bilen. De öppnar telefonförfrågningar 8.30 men är jag inte först så blir jag så nervös att inte hinna in som jag ska.

Ha en skön Lördagskväll alla som tittar in.








Kommentarer
Postat av: Kattis

Hallå!

Liten förlust blev det på bilen såklart, vi ahr inte haft den så länge och fått byta en del grejer i den. Men men. Skönt att bli av med den.

Det verkar som alla får tillbaka sin förkylning efter några veckor, både dottern och maken fick en ny.

Ha en skön söndag!

kRAM

2009-03-08 @ 08:05:30
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: vivan

Vilket skit om du blir förskyld igen!!!

I Åsbro härjar magsjukan...2 st som sket och kräktes idag...fy i attan att ta reda på det...känner mig som en levande bakteriehärd...wiiiiiie!!!! kramen!

2009-03-08 @ 20:06:08
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vad tråkigt att du blir förkyld nu när du precis har börjat jobba. Hoppas du blir bättre.

Kram Ingrid

2009-03-09 @ 20:16:56
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0