Semestern slut...

Nu har vi haft semester gubben och jag i 3 veckor.
Han har bara fiskat kräftor dagen lång. Inget annat har blivit gjort. På kvällarna har vi kokat de otäckingarna. Ja tycker det är synd om dom. Få de sista badet i kokhett vatten.
Gubben får slänga i dom i grytan. Där går gränsen för vad jag gör.
Cesar är som vanligt med oss och kokar. Skriker som en bransiren. Jag vill ha varma  krällor NU. Klättrar på mina ben om de inte kommer tillräckligt fort. Jag får se till att skala några åt han snabbt när de är klaraför att inte få han klättrandes upp på benen.

Gubben började jobba idag. I morgon är det min tur. Börjar med en kvällstur. 14.00 21.00'
Innan dess ska jg för första gången på drygt ett år färga  eller om de blir slingor i håret. HELT UNDERBART. ÄR DET SANT.

För två veckor sen va jag till USÖ och fick min sista antikroppsbehandling. Allt gick bra. Fick träffa Läkare innan. Ska på mammografi i början av november, sen ett nytt läkarbesök i slutet av nov. Då får jag svar på mammografin. Då har jag bestämt att det är slut på alla onkologbesök. Bara kontroller. Aldrig mer cellgiftsbehandling.

Dn 21 sep. åker vi till Cypern för en veckas semester. I Fig Tree Bay ska vi bo. Ska bli så skönt att få komma utomlands igen. Var 2 år sedan vi var senast. Då viste jag inte att jag skulle bli sjuk i denna fruktansvärlda sjukdom.

Häller tummarna för en väninna som jag känner sen högstadietiden som fick sin sista behandling förra veckan. Maud. Vi är ett segt virke vi -57or, vi ska fixa detta.

Må så gott alla som tittar in.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Härligt med kräftor, jag älskar skaldjur de är så goda.

Kul att du ska färga håret, det kommer att bli jätte fint.

Cypern, det kommer att bli så skönt för er att bara njuta och koppla av. Cypern är så fint, har varit där för en massa år sen.

Sköt om er.

Kram Ingrid

2009-09-08 @ 22:53:49
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jo, jag tycker också det är ganska läskigt att lägga levande kräftor i kokande vatten.

Kommer ihåg när det gjordes när jag var barn, och jag ville absolut inte titta.



Kan tänka mig det känns skönt att du nu fått din sista antikroppsbehandling och att det gick bra.

och sedan inte behöva att gå på fler onkologbesök och cellgiftsbehandlingar.

Det måste vara en otrolig lättnad efter allt jobbigt du har gått igenom.



Härligt att ni ska åka till Cypern, och det är du väl värd, och önskar dig underbara och avkopplande veckor där.

Kramar

2009-09-09 @ 16:19:18
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Vivan

Och nu har du haft semester från bloggen sååååå läääänge!

Nu får du berätta lite om vad som hänt under hösten!!

Kramen lillmamma!

2009-11-11 @ 10:58:50
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0