Äntligen är det nått på gång !!!

4/11.
Igår var jag inne till Strålbehandlingen för att de skulle göra en mask efter mitt ansikte för strålningen som skall börja på Onsd. nästa vecka. Var lite kymogt när de la över ett varmt gummiark som skulle stelna efter ansiktet. Det gick bra i alla fall.

Efter detta skulle jag upp till avd. 85 Onkologen och träffa läkare där. Fick vänta på han i ca 2 timmar. Trodde jag skulle krypa ur skinnet av oro. Såg läkaren ett antal gånger min inte kom ha till oss och tog oss med till nått samtalsrum inte. Till slut kom en tjej som jobbade där och sa att nu har jag sakt åt DR att ni setat här så länge.
Då gick det undan. Han berättade att det är samma canser som sist. Bra eller dåligt vet jag ej men så är det.
Ska efter 14 st strålbeh. få cellgift i tablettform morgon och kväll i 14 dagar sen uppehåll en vecka. Hur många sådana intervaller sa han ej, men blir läkarbesök innan det startar så det lär jag nog få veta. Benets funktion var så olika från person till person hur fort ev. rörelseförmåga skulle komma tillbaka. Kunde ta veckor, månader innan nått hände. Vissa skador som aldrig kommer åter trodde han redan var bestående, men vad gör de bara jag får leva och bli frisk. Träning måste göra en del också.
Tumörerna ska krympas med cytostatika innan bröstet tas bort för det skulle bli för tufft för kroppen med en operation också nu. Förståeligt.

Nu börjar min resa jag väntat på så länge. Tycker det dröjt ut på tiden. Cansern bara äter och äter på mig och inget stoppar den.

Har fått sängt kortisondos fr.om idag. Ska ta 10 st på morgonen istället för 6x2 är ju så speedad. Sover varken dag eller natt. Om det blev problem med svullnad under tiden på strålen med miskad dos skulle jag säga till där. Kunde bli svullnad igen när de strålar. Löser sig de också.

Känns bra att nått händer nu.

Kram alla som läser.


Kommentarer
Postat av: Frida

Skönt att det är igång! Kämpa kämpa kämpa, canceridioten ska bort!!! Kram

2010-11-05 @ 09:06:34
Postat av: Inger Maryissa

Så trist att du åter igen måste gå igenom en så jobbigt period med behandlingar.

Men hoppas från mitt hjärta att de inte blir alltför jobbiga,

och att du snart känner dig stark och frisk igen och får bort cancer- eländet ur kroppen.

Men kan tänka mig att det ändå känns skönt att det är på gång nu och du slipper hålla på att vänta på vad som ska ske.

Tänke jätte-mycket på dig och stora Kramar

2010-11-05 @ 15:53:58
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Jag håller med Frida.

Kämpa,

Jag håller tummarna för dig.

Ta hand om dig

Kram Ingrid

2010-11-08 @ 20:30:09
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0