Väntans tider...

Nja nu går ju inte jag i väntans tider på DE viset, men idag på Strålen fick jag de.
Kom straxt efter 9.30 som vanligt till strålen. Hela väntrummet fullt med patienter.
Då säger nån att apparaten strular så de är ingen som vet om den kommer igång eller när.
Den som hade tid 8.15 kom in vid 10.30 ca sen den nästa som gick in kom snart ut igen då hade den pajjat igen. . Tjejjerna på strålen fick ringa återbud till 2 taxibilar som va beställda till 11.00 pluss min fryslåda också kl. 11.00

Vi satt och vi satt och väntade. När klockan var ca 12.15 började de att röra på sig igen. Några farbröder som tydligen var inlaggda på AVD. gick före oss andra, men de va helt OK för mig i alla fall. De beställde om min tid till kl. 13.10 kom en av Ssk och sade. Hum tänkte jag, ska jag komma med den då lär de snabba på. Klockan gick. 12.45 va de min tur. Lite strul blev de med mig för de hittade inte alla kryss och ringar på bröstet. Jag hade ju duschat ett par ggr. sen i fredags. Då hade de suddats ut. Som tur var kom jag ut i de fria 5 min. innan avgångstid. Å puh vilken lång dag de blev på USÖ idag.

I eftermiddags ringde de från Fysiologen tror jag de hette. Skall vara hos dom kl. 12.00 i morgon för att ta ultraljud på hjärtat. Bra att det blir kollat inför Herseptinbehandlingen nästa vecka, då jag tyckt jag svullnat så i händer och fingrar. Jag tor att de är Cellgiftet som spökar i min kropp. Har så okristligt ont i alla leder och muskler. Det är ju en biverkan de vet jag, men är ju bra de kollar upp så allt är OK.


Må så gott alla. Tjingeling


Kommentarer
Postat av: vivan

Absolut kom du! Så skall jag bulla upp! kram!

2008-12-08 @ 16:54:37
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig det var jobbigt med all väntan p.g.a att aparaten strulade.

Och vad jobbigt med värken du har i lederna och musklerna.

Men vad bra att de kollar upp allt och ditt hjärta i morgon innan de andra behandlingarna.

Hoppas du slipper fler biverkningar och att värken ger med sig snart.

Kramar

2008-12-08 @ 23:30:46
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Ja fy...inte nog med en tuffa behandlingen du går igenom ...så skall apparaterna strula oxå...

Men man får väl ta det onda med det goda....

Kram på dig

Margaretha

2008-12-10 @ 14:40:14
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Forsen

Jobbigt när det inte funkar på USÖ som det ska

men men snart klart med strålningen

vad bra att du fått kollat upp hjärtat också

Stora Kramar fr: Forsan vi hörs

2008-12-14 @ 09:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0