Äntligen slut...

Å äntligen är det slut på strålningen. Sååååå underbart. Ofattbart att jag inte ska iväg till strålen nått mer.
Igår var jag på läkarbesök på strålen.
Inget nytt kom fram där. Mammografi om ett år. Skulle äta Diklofenak mot mina onda leder vid behov. Onda leder ja de kan man lugnt säga ja har. I natt somnade jag inte förän efter halv 2. Hade så ont i knäna och fötterna så jag nästan grina. Alvedon o Diklofenaken hjälpte inte. Något lite bättre idag.

I kväll ska gubben och jag fira att allt detta är över. Jag ska aldrig tillbaka till de där hemska stället igen, bara nu till att få Herseptinet till juni ca nästa år. Efter de ska jag aldrig visa mig där igen hoppas jag, men garantier för de kan ju ingen få.

Frågade Anders om de va nått särskillt han va sugen på att äta som är festligt i kväll?
Nått jag längtar efter sa han som  du integjort sen du blev sjuk är din köttfärspaj. Ok. Sakt och gjort. De blir de.
Inte så festligt kanske, men ja vet han älskar den, och jag har inte haft lust att göra den tidigare. Va gör man inte för lilla gubben. Han har inte mått så bra han heller under de senaste 7 8 månaderna han heller. Nu ska vi bara se frammåt båda två. Leva länge, göra de vi har lust till. Strunta i att spara pengar till kommande dagar. De kan vara snart gjort med de, så nu ska vi bara som sakt se frammåt och ta hand om varann.


Sist men inte minst till er alla som kommenterat på min blogg. GE INTE UPP. Jag ska hälsa på hos er igen, men lusten och tiden har inte varit den bästa sista tiden att hälsa på.



Gubben och jag i kväll. Hi hi. Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att du är glad för att det är slut på strålningen.

Gläds med dig jätte-mycket !

Måste vara så skönt att kunna få lägga detta jobbiga bakom dig,

och se framåt mot ett friskt liv.

Hoppas också att värken i lederna går över snart.

Önskar dig en riktigt fin fortsatt kväll och adventshelg.

Kramar

2008-12-19 @ 21:46:43
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Vilket härligt inlägg, så positivt. Skönt att läsa, blev så glad för din skull.

Att allt är över. Vilken resa ni gjort!

Jag har aldrig varit orolig när han jobbat, igår ringde han hem för att säga att det inte var nån fara för dem.

Om du får fram lite röda saker så kanske lite stämning infinner sig.

Det blir lite mysigare med allt det röda och lite murriga.

På måndag så ska vi kräva nåt från läkaren. NU ska hon få knät gjort.

Ha en skön och fin dag!

Bamsekramar

2008-12-20 @ 08:49:48
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Så härligt för dig att denna resan e över...

Det är helt rätt att bara blicka framåt nu.....

Jag hoppas att fredagkvällen var underbar....

Njut nu av julen...

Kram

Margaretha

2008-12-20 @ 11:41:03
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Forsan

Stort Grattis

till att Strålningen är slut äntligen

skönt att allt är skapligt nu till Jul

Kram fr: Forsan

2008-12-21 @ 08:57:28
Postat av: karin gustavsson mörtsjön

en riktig god jul o ett gott nytt år till både dig o anders

2008-12-21 @ 13:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0