Vad fort det går...



Hoppas ni alla haft en god och fröjdefull jul. Tomten får ta igen sig till nästa år.

Vi åkte som jag senast skrev till Värmland på Juldagen. Blev varmt mottagna hos svåger och svägerska.
Bröderna fick träffas och umgås, som de inte blir så mycket av trotts att det bara är ca 11 mil emellan oss.

Jag har mått bra efter strålningen. Inte så jättemycket ont som jag trodde de skulle bli. Ännu i alla fall ska jag tillägga. Kan fortfarande uppstå blåsor på huden, men allt ska jag väll inte ha.
Fick idag i alla fall ringa Onken för det har fyllts på med vätska där bröstet setat. De fick ju tömma första dagen på strålningen, sen har de inte varit nått med de förän nu efter i fredags när strålningen va slut. Under lörd. och sönd. har de fyllts på en hel del, så därför ringde jag idag om ja kunde få komma in och tömma. Jourläkaren ringde nu i eftermiddags och sa att jag ska vara inne i morgon halv 11. Uff en natt till med att knappt kunna ligga. Stretar och drar. Spänner i huden. Blir nog bra efter i morgon.

Här i den lilla lilla staden vid norra Vättern har kylan slagit till ordentligt. Kunde inte sova i natt som var.
Klockan 03.00 ca var det 13 gr kallt. Tur att vi fick igång pannan som strejkade igår morse. Jag upptackte vid 9o tiden igår att de började bli kallt där jag satt i köket. Rusade ner i pannrummet. Jo pannan helt svart.
Upp och väckte gubben. Måste ha hänt nått nu, sa jag för de var varmt när jag gick upp.
Mycket riktigt, en propp hade gått. Han stoppade i en  ny. Den small den med.
I med en till. Då blev halva huset svart.
Nu ringer jag Lars sa Anders om han svarar de vill säga en söndag. Tack de gjorde han.
Var här innom en halvtimma. De grejade en stund, o vips var pannan igång igen.
En elpatron hade gått förlorad, men de ska beställas hem en ny att sätta dit. Tur att de andra två fungerar.

Må så gott alla som tittar in.Tjingeling



Kommentarer
Postat av: Margaretha

Hmmmm....det e inte kul när pannan lägger av nu när det e lite kallt......

Hoppas att du får lite sömn inatt trots ditt ömma "bröst".... dom kurerar dig säkert imorgon.... ;)

En av mina närmaste kompisar har nyss fått diagnosen äggstockscancer...hon har hela resan framför sig....men jag skall stötta så gott det går....

Kramar till dig

Margaretha

Kram

Margaretha

2008-12-29 @ 20:14:03
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Anki Enbom

Kikar in och önskar dig god fortsättning.

Roligt att höra att du mått bra efter strålningen.

Vilken tur att inte själva pannan gått sönder i alla fall. Men visst är det väl typiskt att ngt sådant ska hända när det är kallt och inte på sommaren istället. Är ju iofs tråkigt jämnt när det händer, men extra känsligt på vintern..

Kramen

2008-12-29 @ 22:28:36
URL: http://ankiskatter.blogg.se/
Postat av: vivan

jag kan följa med in om du vill???

hör av dig!

2008-12-29 @ 23:26:06
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jo, här har Julen varit ok.

Skönt att du mått bra efter strålningen och hoppas du slipper fler biverkningar och ont av den.

Låter jobbigt med vätskan där bröstet varit.

Hoppas du snart blir av med problemet med vätskan också,

för det måste ju vara jobbigt och att behöva hålla på att tömma det.



Ja, det har blivit kallare här också, men fortfarande ingen snö.

Men en del frost.



Vad skönt att pannan kunde fixas trots att det var söndag.

För det är ju inget roligt när det blir helt svart i huset, speciellt inte nu på vintern.



Ha det så gott.

Kramar





2008-12-29 @ 23:35:28
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Oj, vi gjorde nog inte av med mer är 300kr sammanlagt på Ikea och MediaMArkt, hihi.

Sen blev det Willy´s och då blev det lite mer. Men skåpen var tomma här hemma.

Ha en fin dag!

KRAM

2008-12-30 @ 09:46:03
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: vivan

Gottt nytt år min vän!



nu intar jag slafen och kuddebo!

hörs i möra!!!!

2008-12-30 @ 23:54:38
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Kikar in för att önska ett GOTT NYTT ÅR !!!

Varma kramar

Margaretha

2008-12-31 @ 13:51:52
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0