Ny vecka igen...

Oj vad fort de går. Redan den 12 Januari.
Tomtarna blivit Nattade i går. Hoppas man får se dom i år igen. Förra året var ju inte så upplyftande just, men de kommer inte tillbaka igen, de måste jag se till.

Ringt Onken idag igen. Lymfvätska i bröstet. Någon läkare ska ringa upp, men ännu har jag inget hört. Hoppas att jag får komma in i morgon för att få bort eländet. SSK som svarade blev tyst när jag berättade att jag varit inne en gång tidigare efter strålningens slut. Var inte vanligt sa hon med detta jag får. Har ju en ovanlig canser så jag fortsätter nog va ovanlig.

Sjuka kassan ringt idag också. Efter 1 Jan. -09 vill dom att jag ska börja jobba redan nu. Sjukk. tyckte Läkaren va ovanligt snäll som hade sjukskrivit mig så länge som till sista Februari. Var regel nu att efter bröstop. sjukskriven 3 veckor. Under cellgiftsbeh. med 3veckorsintervaller 1v.a sjuks. 2 jobba. o.s.v. Under strålning va de beroende på hur lång resväg man hade om man blev sjukskriven alls. Å kära nån om jag inte hade blivit sjukskriven under strålen då hade jag nog gått under. Va ju så himla trött under tiden. Blev värre och värre ju längre veckorna gick. Sjukk. ville också ja skulle börja jobba innan 1 mars om jag kunde. MEN HALLÅ måste ju få upp lite kondis och  ryggmuskler innan. Vill de att jag ska pajja ryggen nu också. Har ju inget lätt jobb heller. Tunga förflyttningar hela dagarna.
Den nya Rigeringens åtgärder mot alla sjukskrivna är väll inget fel, men de får väl kolla vad man är sjukskriven för. Blir så jäkla aaaaaaarg, så nu lämnar jag ämnet.

På fredag 16 Jan. ska jag i alla fall till sjukgymnasten här i stan. Ska få nått program att träna på. Hopas de går bra med de så jag kan börja jobba, inte tidigare än 1 mars. De får säga va de vill om tidigare. SÅ DE SÅ.

Ha en bra fortsatt dag alla.


Kommentarer
Postat av: vivan

Nä, det är bara nätverksundersköterskorna som får detta...men de kan ju visa i sin tur på sina enheter.

Börja med att ge varandra massage!

Kramen!

2009-01-12 @ 18:59:10
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Det måste vara så jobbigt med lymfvätskan som hela tiden kommer i bröstet.

Och att du måste tömma det gång på gång.

Hoppas det blir bättre med det också.



Kan tänka mig det är jobbigt med F-kassan som försöker pressa dig att jobba.

Och de nya konstiga reglerna...

Det du har gått igenom är ju jätte-jobbigt

och hur skulle du t.ex. ha orkat jobba mellan behandlingarna,

och naturligtvis det tar tid innan du får alla krafter tillbaka.

Speciellt som du har ett tungt jobb.

Du behöver ju tid att få läka ordentligt på alla sätt.

Man blir ju så ledsen när de nya reglerna i F-kassan som regeringen hittat på,

som gör det jobbigare för människor som redan har det jobbigt.

Det blir ju ingen friskare av eller mår bättre av.



Och ja, det är bra att du står på dig så att du inte behöver jobba tidigare än 1 mars.

Fast personligen så tycker jag att du skulle behöva mera tid innan du gick tillbaka till jobbet.



Stora Kramar





2009-01-13 @ 15:20:17
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0