Sjuk igen !!

Trodde inte jag skulle behöva ta upp min sjukblogg igen, men så är det nu.

Fick i måndags 4 okt. -10 reda på att jag har hjärntumör.
Började omkring första sep. med att få ofrivilliga rörelser i höger fot. Läkaren på AVC sa bara att de kom från ryggen. Andra besöket hos han frågade han om jag ville bli sjukskriven. Ingen kontroll av mitt ben alls.  Skulle berätta själv vilka prover jag ville ha tagna. Jag är ingen läkare svarade jag bara. Viket pucko.

Fick själv ta tag i att få en utredning. Fick en remiss av en annan jättego läkare på AVC till neurologen. Det var där som det vart konstaterat efter Datortomografi eller vad det heter.

Fick åka hem i chock. Ringde hela tisdagen till onken om de fått min remis från neurologen men icke. Konstigt i dessa datatider.
Igår em. fick jag tag i en ssk som skulle haft en fet smäll. Blev sur för att jag bara ringde onken skulle ringa neurologen istället. Sa att jag gjort de, menfick bara vresigt svar tillbaka att här finns det inget iaf.

Efter ca 15 min. ringer en DR från onken som jag haft tidigare och säger att hon fått en kopia från neurologen på remissen till onken. Hon hade skickat recept till apoteket med kortisontabl. för att svullnaden kring tumören skulle dämpas tills vidare. Mina röntgenplåtar skulle diskuteras i morgon fredag av flera läkare, men de såg ut som om det skulle bli strålning i först skedet efter vad hon sa på telefon.

Får vänta och se tiden ann vad som ska hända.


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Men snälla, gulliga du...så tråkigt...och kan tänka mig det är en chock.

och än en gång du måste börja med så jobbiga behandlingar.

Men vilka konstiga bemötande du fick från några inom sjukvården innan du fick kontakt med din tidigare läkare.

kan tänka mig att detta gjorde dig ännu mera ledsen.

Skickar dig massor av Kramar och hoppas du känner dem

2010-10-07 @ 23:42:11
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0