Nu är jag igång !

Ja ha nu är jag igång med min resa till ett friskt liv.
Var så jätteorolig innan gårdagen, men hade som vanligt oroat mig i onödan. Kom int till USÖ ca kl. 7.45. Blev varmt mottagen av Ingrid som skulle ha hand om i på dan.
Fick ett x antal mml koksaltslösning först innan hon satte Herseptinet. Allt detta tog ca 2tim. Kände ingenting av några biverkningar förutom att pulsen va hög. Men de va inget konstigt sa hon. Fick sen vänta 2 tim igen innan jag fick Taxotermet. Anders var ute på stan och hämtade mat vi åt ute på altan, som var alldeles utaför avdelningen. 12.45 satte hon droppet som tog ca 1 tim. Kände inget av nått då heller. Biverkningar kunde komma på en gång sa hon, men icke. Fick lämna avd. ca halv 3 för att åka hem. Å va de va skönt. Fick lite piller med mig hem för illamående ifall. Lite nagelack olja, och handkrem till handerna i en förpackning. Naglarna kan bli sköra och lika nagelbanden. Viktigt att jag sköter de. En rekvisition för att få ut en peruk hos frissan på lassarett. Den har stängt till måndag, men jag ska ringa dit kl. 09.00 så jag får komma så snart jag får till veckan. Pratade med kusin som är frissa här i stan igår kväll. Är jag inte nöjd med klippningen av den ska hon hjälpa mig. Hon vet ju exakt hur jag vill ha håret. De blir nog de värsta när de faller. Uff å tvi.
Som sakt mår som vanligt idag ochså, om de är för att jag äter kortison eller ej de vet ja inte, men efter i kväll när jag tagit sista dosen av de, visar de sig nog.
På förmiddagen kommer min kusin att komma och vara ett tag  hos mig. Anders jobbar ju hela helgen. Vi ska ut på stan en sväng. Kolla lite i de affärer vi har. Äta lite mat. Kolla på gamla bilar som det är utställning på i helgen. Till kvällen Krusar de runt, med fylla och avgasångor som en hinna över hela sydnärke. Får se hur jag mår och vad Anders känner för lite senare i kväll om vi går ner och titta på de.
Nej nu är de bäst ja börja röjja lite inna kussa kommer. Bädda ta lite lätt med draken så inte dammråttorna anfaller henne. Ta mediciner, dricka vatten som en kamel, men inte för mycke idag på fm. om vi ska springa på stan.
Jag hör av mig igen. Kramar till alla.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Vad skönt att du blev så varmt mottagen och att det gick bra, och att du inte fick några biverkningar.

Och håller tummarna för att du slipper alltför jobbiga sådana.

Skönt att du fick tabletter mot illamånde ifall du skulle få det. För att må illa är också jätte-jobbigt.

Kan tänka mig att det känns inte roligt att veta att du kommer att tappa håret.

Men vad bra att det verkar gå bra att få en peruk ganska snabbt och att din kusin kan hjälpa dig att fixa till den.

Önskar dig en bra kväll och jag tänker jätte-mycket på dig.

Stor Kram

2008-07-19 @ 18:41:51
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Nursen

hej gummsan tänker på dig varje dag. kram erika

2008-07-19 @ 19:37:25
URL: http://sisternurse.blogg.se/
Postat av: vivan

Får tacka för senast!

Många bilar var det...och mycket fylla...undrar hur de mår idag?

kramiz:)

2008-07-20 @ 13:15:46
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0