Permision !

Å underbart vara hemma på permision.
Allt gått bra hitills. Var så fruktansvärt orolig inför operationen. Var på gränsen att gå under.
Min älskade sambo och jag åkte hemmifrån vid 06.00i Torsdags morse.
Kom till avd. ca 07.00. Där tog de hand om mig snart nog. Fick mitt rum och min säng. Kom till operation ca 08.00.
Vet inte så mycket mer än att de pratade med mig im att jag snart skulle få sova.
Kl 10.30 vaknade jag på uppvaket. Fick en massa Morfin antar jag det var. Hade jätteont, men de släppte snart.
Kom upp till rummet vid 12.30 ca, mådde inget dåligt alls.
Blev frågad om ja ville ha nått att äta el. dricka. Fick lite fisk grönsaker. Smaka gott. Ringde hem. Anders grät av lycka att jag redan var så pigg och vaken.
Sov och dusa till em. Tog på mig kläder. Hum kaffetarmen sög. Gick runt på avd. och kolla efter de. Jo där hittade jag en automat. 1mugg på stört. Tog med en till rummet. Där står min kusin och skriver en lapp att hon varit och hälsat på men jag inte var inne. Jag blev så jätteglad, inte sett henne på nästan 10 år. Hon va sig lik och jag med sa hon. Hon jobbar på USÖ med Löner till all personal på våningen över min.
Skulle va gott med en efterrätt på kaffet sa jag. Jasså du syndar än sa hon. Jag ochså sa Lena. Jag fixaar en rullstol, sa hon. Vi kom ut på en plats hon viste. Å hjälp va gott de smaka. Lena och jag smygrökte nä vi var tonåringar många gånger.
Vid 17.00 tiden kom Anders in till mig. Å va det kändes underbart att få pussa och krama han igen.
Skriver mer i morgon om jag orkar. Kramar från Stina

Kommentarer
Postat av: Nursen

Gud va skönt för dig att få komma hem en stund mitt i all förtvivlan. Det finns nog inga tröstande ord man får kämpa och vara tapper vilket jag vet att du är. Du är en fighter. Gråta är nyttigt. Krmaiz

2008-06-15 @ 07:00:04
URL: http://sisternurse.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad skönt att allt har gått bra, jag har tänkt på dig. Kram sofia

2008-06-15 @ 08:46:15
URL: http://fiddelifia.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Så glad att du skriver och berättar hur allt gått.



Skönt att allt gått bra och kan tänka mig det är skönt att vara hemma.

Men kan mycket väl tänka mig att du var mycket orolig före operationen.

Skönt att du inte mådde dålig efter operationen även om du naturligtvis hade ont.

Och kan tänka mig du blev glad att din kusin kom, och din Anders var säkert också mycket lättad och glad över att allt gått så bra och att du var så pass pigg.

Skickar dig en stor Kram

2008-06-15 @ 14:31:52
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0