Strålningsenheten !

Igår va jag på USÖ för uppritning av bröstet där jag ska strålas. De va allt lite jobbigt att ligga helt stilla i ca 45 min. De va nått fel med tekniken så de fick tydligen ställa in allt manuellt. Därför tog det extra lång tid. Att ligga med armen uppåt var inga problem. De trodde jag att de skulle bli, men de gick alltså bra. Värst va de me ryggen. Har aldrig kunnat ligga på hårt underlag, så nu fick den en riktig pärs. Kom inte upp själv när de var klart allt. Sköterskorna fick hjälpa mig upp med handkraft.
Nog för att jag viste att jag skulle bli tatuerad, men inte så mycket. Har ett pärlband med små, små prickar där BHn sitter, plus flera på utspridda ställen. De ritade med tuschpenna på bröstet också. Detta går ju bort så småningom, men inte de små prickarna. Kan undra varför de ska va så. Ska fråga på måndag när jag innan första strålningen ska börja, ska träffa en sköterska för att prata och att lägga upp tider när ja ska strålas.

Påväg hem stannade jag till hos min moster och morbror för en fika. Fick så goda våfflor, med hemmakokt jordgubbssylt och glass till. Det är så kul att hälsa på dom. Har bara moster Eva kvar som en länk till min mamma. Så jättekul att hon är så pigg fast hon är 77 år. Hennes man är hur pigg som helst han också. Klart att de har krämpor, men vem har inte de när man kommer upp i ålder. Lite ledsen över att ja inte har någon kontakt med deras barn. 3  flickor. 
Kan de vara mitt fel också. Skulle tro de.

Idag kl. 13.00 ska jag gå en kurs för att få använda lyftarna på jobbet. Lyftkörkort kallas de. Ska gå dit i allla fall, men ska tala om att jag inte kan ta i om det behövs. Tänker inte riskera nått nu bara för att få körkort på lyftar.
Vet inte så mycket va de innebär ännu, men de ska jag berätta senare om.

Ha en bra dag alla. Tjingeling från mig.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig det var påfrestande att ligga still i 45 minuter då de "ritade på dig"...

eller du blev tatuerad som du kallar det ;-)

Och ja, att ligga på hårt underlag är jobbigt.



Vad härligt det låter att du åkte till din moster och morbror för en fika och fick våfflor med jordguggssylt och glass.

Mums...nu blir jag suktat ;-)



Det med lyftkörkortet låte intressant...har aldrig hört talast om det förut.

Men naturligtvis du måste nog fortfarande vara försiktig med att ta i för mycket.



Önskar dig också en bra dag.

Stor Kram





2008-11-13 @ 12:52:33
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Hoppas du sovit gott.

Ha en toppenfredag!

Kram

2008-11-14 @ 06:44:25
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Kattis

Åh, städa skulle man behöva. Tomten skulle snubbla på alla dammkatterna som stryker runt här.

Idag verkar vi slippa allt regn iaf....fast säker kan man ju inte vara. Det har regnat hur mcyket som helst.

Kramisar på dig.

2008-11-14 @ 07:33:23
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0