Strålningsenheten !

I går var jag på mitt första besök på avd. där jag ska få strålningen.
Hade tid hos DR 11.30.
Sambon följde med mig in till Örebro och USÖ.

Först var vi upp till Onken och hämtade 1 tablett jag ska ta 30 till 60 min innan jag ska få Herceptinet den 25 nov.  SSK ringde i Onsdags att hon glömt skicka den med mig när jag va inne för sista cyton. Den heter Cetirizin. Har kollat i Fass men får inte fram vad den ska va bra för. Får höra med personalen på Apoteket om de vet.

Läkarbesöket va snart avklarat. Berättade lite om hur de skulle gå till. De mesta viste jag, men ändå bra att få prata.
DR tyckte jag skulle ta kontakt med en Kurator för att prata. Ja ja alla säger ju de så jag får väll ge mig då. Vet inte i nuläget va jag ska prata om, men de löser sig nog då.
Skulle få sjukskrivning till mitten av Januari nästa år av Läkaren också, i första hand.

Klockan 13.30 skulle jag vara tillbaka till Strålenh. för Magnetkameraröntgen. Gubben och jag stack ut på stan för att äta nått. När vi reste oss på resturangen för att gå tillbaka ringer en Sköterska och frågade om jag skulle komma snart. Har tid hos er 13.30 sa jag för de sa DR när vi va klara hos honom. Ja OK sa hon, de står 2 tider på dig här. 13 och 13.30 då förstår jag sa hon. Vilka virrpannor. Vet dom inte nått sa vi till varandra gubben och jag.


Sambon va tvungen att åka ifrån mig efter vi ätit. Han skulle börja jobba 14.40 och sen tar de ca 1 tim att åka hem från Örebro. Jag fick ta bussen hem sen med en arbetskamrat till han.


De började med att ta bilderna efter lite information om hur de skulle gå till. Tog en liten stund, men de va inget otckt me de tyckte jag. När de va klart kom en sköterska fram och sa att vi ska kalla på Doktorn för de ser ut som det är vätska där bröstet varit. De har jag förståt att varit, för de har varit som ett extrabröst där. DR kom och tappade ur en hel del de märkte jag trotts att jag inget såg av de. Tömde sprutan 2 ggr sen sa han att de va slut. Kändes inget alls.

Fick en ny tid till Onsd. 12 nov 15.30 då ska de rita upp mera på mig. Ha en sämre BH och en jumper el. dyligt som inte va så noga med. Färgpennorna kunde färga av sig så därför inga fina kläder.

Ha de gott alla.


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig det var en hel del att göra och som hände igår.

Och alla mediciner...

Så bra att läkarna och personal informerar om allt du behöver veta.

Kan tänka mig att du tycker det känns lite jobbigt med kurator-samtal flera råder dig till.

Kanske det ändå kan vara bra, och det löser sig nog vad du ska prata om.

Och man bestämmer ju själv också.

Skönt att du vet hur länge du blir sjukskriven, då du säkert behöver tid att återhämta dig efter denna jobbiga tid,

Ha det så gott vännen och Kram



2008-11-07 @ 13:48:01
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: vivan

Jaha...de ä nu som du kommer att bli självlysande...he,he,he...då behöver du ingen reflexväst när du är ute och går.....



Nu får du sköta om dig och vara rädd om dig ...

är ju inte hemma och har koll på dig...men jag ringer och kollar...kramizar lillmamma!!!

2008-11-07 @ 21:15:12
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0