Tatuering !

I dag ska jag till Strålningen för de ska tatuera mig där de ska stråla. Simuleringskamera eller vad de hette.
De kommer bli tuffa veckor nu igen, men på ett annat vis. Inga sådana biverkningar jag haft tidigare i alla fall. Pratade med en arbetskamrat igår som gjort detta i våras, fast på ena lungan. Både hennes syster och hon strålades i våras och ingen av dom fick några större besvär under och efter. De varnade mig för att huden skulle bli röd och irriterad och de kan jag köpa. Jag hoppas bara att ja slipper ha de för besvärligt me de, men tiden får utvisa.
Bara all behandling ja får nu är till för mitt bästa och att jag aldrig behöver gå igenom detta igen.

Illamåendet ja haft sen förra veckan är nästan borta nu. Kände i måndags kväll att de hänt nått. Var mycket piggare på kvällen. Satt uppe vid TVn till runt midnatt. De va så länge sedan att jag glömt när. Tröttheten var en annan trötthet, kan inte förklara, men kände att jag hade en mer normal sådan. Nu kommer de förhoppningsvis bara bli bättre och bättre me allt. Har hört  från Onken att de är vanligt att strålningen börjar 3 till 5 veckor efter avslutad cellgiftsbehandling, men jag tror att då krockar de med alla jul och nyårshelger och då körs de igång redan 2 veckor efter så de blir klart till jul. Kanske om jag vatt äldre de väntat med detta, men nu är jag relatift ung så jag ska orka med. Skönt att de blir klart under detta år så 2009 blir starten på nått nytt för mig.

Må så gott alla i detta skitväder vi har i alla fall vid Vätterns norra strand. Regn regn å åter regn. Väntar så på att få se solen. Såg på Nyhesmorgon på TV nyss att de ev kunde bli till Lördagen, men de tvivlar jag på. Har ju varit högtryck förut med moln.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Sovit fint och hoppas att du också har fått en skön sömn.

Skönt att det rullar på nu och att du mår bättre.

Man vill ju att allt ska gåå bra för dig.

Ha en bra dag!

KRAMISAR

2008-11-12 @ 07:26:01
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, antagligen det blir tuffa veckor igen, men skönt att det tydligen inte blir sådana biverkningar som du fick av de tidigare behandlingarna.

Ja, jag hoppas också att du aldrig behöver gå igenom detta igen,

och när alla behandlingarna är klara, du kan så småningom lägga denna jobbiga tid bakom dig, och känna dig stark och frisk igen.

Och att 2009 blir starten på nått nytt för dig.

Skönt att illamåendet du haft sedan förra veckan är nästan borta och att du nu känner dig piggare.



Här är det också regningt grått och trist,

och jag längtar nu efter vinter och snö, för det blir ju så mycket ljusare ute då.



En stor Kram till dig.

2008-11-12 @ 14:37:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Så skönt att höra att du känner dig bättre... det värmer verkligen....

Lycka till med strålningen nu....det skall säkert gå finfint ;)

Kram

Margaretha

2008-11-12 @ 14:41:56
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0