Lite av höstens skörd !



Den här bilden tog jag igår när gubben kom hem efter att ha varit till ett ställe vi haft att odla på
utanför stan i sommar . Vi har odlat för de första Dill till att ha när vi skulle koka kräftor.
Dillen kom upp så fint, men sen kom solen och vämen. Inget regn på flera veckor, så dillen den dog.

Potatis och kålrötterna ville sig bättre. Detta är gott att ha till hösten och vintern nu.
Min snälla granne och vi ska dela på detta. Undrar bara hur vi ska kunna förvara de så de inte blir förstört.
Bor man som vi gör i villa, så fins de ju inte så bra förvaringsmöjligheter.

Måste berätta lite om hur jag mår ochså.

Jo jag har mått illa från och till ända sen i tisdags när jag fick Cyton. Tabletterna jag fått utskrivet
hjälper inte fullt ut. Ska ringa Onken idag och fråga om de ska va så här.
Humöret är ju inte på topp precis, men jag fick ett tips av  en bloggvän om att köpa ProVia Shot.
Efter lite letande här i stadens mataffärer hittade jag dom. Kan säga att de inte är sämre, nu på
morgonen i alla fall. Verkar som att magen är lugnare. Inte så bullrig som tidigare, men lite räv
de mår jag allt.



Det ser ut att bli en fin dag här vid Vätterns norra strand. Solen har nyss
gått upp. Inte ett moln vad jag kan se. Blåser lite i de löv som finns kvar på
träden.

Ha en bra dag. Ska morska till mig tills jag ska ringa Onken.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon på dig!

Härligt med sol, vi hade kanonväder igår.

Idag är det regnigt. Men ganska varm så hundprommisen blev ganska skön i morse.

Ha en bra dag!

KRAM

2008-10-19 @ 08:58:20
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: vivan

Var har du gjort av din header????

men den är gul och fin!!!



Och jag säger som Christel, vatten,vatten, men pass på så du inte drunknar he,he,he....kramiz:)

2008-10-19 @ 15:13:26
Postat av: Inger Maryissa

Vad härligt att ha ett lager med potatis och kålrötter, och hoppas ni hittar ett bra sätt att förvara dem på.

Trist att du fortfarande mår illa, det är verkligen jobbigt.

Och det är klart det påverkar humöret.

Hoppas illamåendet går över snart och samtalet med Onken går bra.

Stor Kram

2008-10-19 @ 16:33:13
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: ingela

rötterna kan få bo i vår källarhåla om de vill =)

2008-10-20 @ 19:11:14
URL: http://sisterling.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Hoppas du sovit gott.

Ha en bra dag!

Kram

2008-10-21 @ 07:15:38
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0