Mått så dåligt !

Fredag morgon och jag sitter här och undrar hur denna dag ska bli. Har mått så fruktansvärt illa sen i Tisdags från och till. Tagit  mina piller var 6 e timma, men inte ha de hjälpt fullt ut inte.
Har i alla fall kunnat äta lite men inte ha de smakat gott. Har mest petat i mig lite för bukfyllans skull.
Var jättehungrig igår kväll när gubben kom hem vid 17 tiden. Hade kunnat gjort iordning revbensspjäll, sås och potatis.

Jag åt och tyckte de smakade rätt så OK, men efter nån timma började jag må illa värre än tidigare trots att jag tagit tabletter.

Var orolig för hur denna dag skulle bli igår. Gubben inte hemma förän efter 19 i kväll. Ska ja vara här ensam hela dan å må så illa, tänkte jag. Då måste jag nog ringa Onken om råd, för såhär va de värsta jag vatt me om på länge.

Pratade med min snälla, snälla granne om hon skulle va hemma idag. Kunde kännas bra att bara veta att nån är hemma på andra sidan gatan. Hon skulle de, så då släppte en stor sten. Finns ju knappt inga hemma på dagarna. Alla jobbar ju.

Gubbens klocka ringde 05.15. Nej nu glömde ja. 3 klockor med några minuters mellanrum ringde. Då hade jag sovit sen 22. Kände mig rätt så pigg, så jag gick upp med han.  I skrivandes stund har jag inte känt så mycket av illamåendet, så jag hoppas det har vänt nu.

Om lusten faller på ska jag ta fram draken och dammsuga av lite idag i alla fall. Måste till apoteket ta ut lite piller innan frikortet går ut. Har inte fått ersättning från sjuka kassan sen sista Augusti, så pengar är de ont om. Kan ju inte åka till Stockholm med lackväskan och gympadojjor för att få ihop några pengar heller. Ingen tittar väl åt en skallig kärring. Hi Hi. ( detta uttryck ha vi skojjat åt på jobbet, om det sinat i kassan innan nästa lön ).

Ha de tills nästa inlägg.



Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Trist att du fick sådant illamående, då det är bl.a. just detta du berättat att du helst ville undvika.

Kan tänka mig det känns också jobbigt när ingen är hemma när du mår så här, och knappt finns några hemma runtomkring heller.

Hoppas från mitt hjärta att illamåendet ger med sig snart.

Älskar din humor mitt i eländet,

som du här skrev om att åka till Stockholm och få ihop pengar, och sättet du skojade om att göra det på :-D

Hoppas F-kassan börjar att betala ut som de ska göra.

Förstår inte varför de ska strula så.

Människor som mår dåligt mår ju inte bättre om det inte finns tillräckligt med pengar.

Åter igen, hoppas illamåendet går över snart så du känner dig bättre.

Stor Kram



2008-10-17 @ 14:38:48
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kram lilla vän hoppas allt blir bra snart så du få må bättre, vet att du kämpar allt vad du kan o du är sååååå duktig.

Saknar dej på jobbet/Kattan

2008-10-18 @ 00:24:29
Postat av: christel

Usch Stina detta illamående e inte roligt.. Nåt tips som funkat på mig, ät bara lite varje gång o inte så mycket varma rätter, kall mat va bäst. drick vatten i mängder o ta proviva shots dom första dagarna 1 till 2 om dan, jag började redan dagen innan behandlingen med proviva shots o sen fortsatte jag nästan i en vecka. På tal om ont om pengar, du vet väl om att du kan söka bidrag från en massa fonder, om inte ska jag se vad jag har för några som jag sökt o oxå fått pengar av. det e verkligen värt ett försök för denna sjukdom tär nåt enormt på pengakassan. Va nu rädd om dig o glöm inte vatten vatten o vatten...Kram christel

2008-10-18 @ 04:09:51
URL: http://kristallens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0