Varför kan jag inte sova !

Vaknar som vanligt mellan 05.00 och 5.30 Kan inte för mitt liv somna om. De kliar, gör ont i nerven i vänsterbenet  ( som jag inte kan stava till ), börjar fundera på allt. Lika bra gå upp.

I morse började jag fundera på vad jag pratade med sjuka kassan om i veckan, blev bara arg så då var de bara att stiga upp.
Hade ju inte fått nån ersättning sen sista augusti, så de började bli skralt i kassan. Hon på kassan sa att jag hamnat i fel korg, hur de nu gått till. Hade hamnat i utredningskorgen. Va inte dax för de än, så hon tryckte på en knapp på datorn och vips hade jag pengarna två dar senare. Ja de är inte lätt med knapptryckningar så de va tur hon kunde. Morrrrrr.
Efter de började hon yla om jag haft kontakt med nån kurator om min sjukdom och sittuation. Ja bara efter själva operationen i sommras svarade jag.
Då tycker jag att du ska ta kontakt igen sa hon. Varför svarade jag?
Jag skulle bearbeta min sjukdom med ett profs i detta tyckte hon. Av erfarenhet hade en del blivit sjukskrivna igen efter de gått tillbaka till jobbet efter en så här sjukdom som jag har, när de kommit in i rutiner på vardagen. Tankarna kom att man inte var bra och jag vet inte allt va hon sa.
Jag tar mina frågor me Läkaren  sa jag. Sen har jag ett bra nätverk av andra sjuka, vänner arbetskamrater o.dyl. De skulle inte räcka sa hon. Far och flyg.
Har ingen bra erfarenhet av kurratorer. De gör en sjukare än vad man är, så den frågan tar jag nog om jag behöver. Sjuka kassan kan dra. Uff nu är jag arg.

Detta började jag fundera på i sängen. Gick inte att sova mera.

Finns de flera som haft nån liknande diskution med sjuka kassan tro ?

Ha de gott. KramarS







Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon gumman!

VAd härligt med släktingar man får veta vad som hände förr. Eller vad som hänt.

Jag har ingen kvar, man mamma var sist och hon gick bort för två år sen.



Sjuka kassan har jag haft väldigt lite med att göra sista åren, nja, det blev lite tokigt när jag missade att sjukskriva mig när dottern åkte in på sjukhus akut. Då ringde min jobbarkompis och sjukskrev mig, dag 2, då fick HON skäll för JAG inte ringde. Suck.

Att prata med någon utomstående är kanske inte alltid helt fel. Dom kan ju se saker i ett annat ljus och kanske vågar säga saker som nära och kära inte törs säga. Eller man hör annorlunda på dom.

Så upplever jag att det är med min syster t ex.

Ha en skön dag!

Kramisar

2008-10-25 @ 08:04:12
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att du blev arg och upprörd.

Först att du inte fått pengar på länge och sedan att allt berott på att du hamnat i fel korg...och fel "knapp-tryckning" ....

undrar vad de sysslar med egentligen...

Och sedan hennes frågor och förslag....

Håller med om att det räcker ju med att du pratar med din läkare och tillsammans kan besluta om det behövs eller inte.

Det måste ju vara jobbigt att behöva diskutera olika saker med F-kassan, speciellt som du just nu har de jobbiga behandlingarna.

Det borde de ju förstå.

Hoppas ersättningen därifrån funkar i fortsättningen.

Stor Kram

2008-10-25 @ 21:35:09
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Alina

Nice blogg hördu! :)

2008-10-25 @ 21:37:40
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: vivan

Sjuka kassan kan ta sig någonstans!!!

Det kan väl inte de bestämma vem du väljer att prata med...dumbommar!!!kramiz:) lillmamma!!!

2008-10-26 @ 15:34:38
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hej!

Hoppas du haft en trevlig och skön helg!

Kram

2008-10-26 @ 18:01:29
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: vivan

Ja det var en envis kisse...lite lik Nisse när han ockuperar era sängar...kramiz:)

2008-10-26 @ 22:00:00
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Alina

hemskt att du har bröstcancer, fast det har du säkert hört några gånger, well vad kan vi göra..tycka synd om oss själva är ju ett alternativ men..måste ju leva också:) Det blir nog bra:) Det var ju ganska otur att jag skulle få diabetes just i tonåren..just då man provar på alkohol och allt var det är som förstör..så ska man hålla koll på blodsockret mitt i allt hehe. Jaja, jag är van nu:) Ha det fint! kramar

2008-10-26 @ 22:38:10
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0