Yes. Bara 1 beh. kvar !!

Allt gick bra igår med cyton.
Började må lite illa redan på kvällen, trots att jag har tabletter (kapslar) som jag ska ta t.om torsdag.  Fick ta extra tablett under kvällen som jag fått på recept. Får bara ta 3 tab. under dygnet var 6 e timma. Om jag småäter lite så hjälper de en stund, men illamåendet är snart tillbaka igen. Vet inte om de går ihop med de andra jag har för de, men ska ringa Onken idag och fråga. De vidrigaste jag vet att må illa,

Hade en fusklapp med mig till DR med frågor eftersom de va sista ggn jag träffade henne när jag behandlas med cellgifter. Både sambon och jag glömde en sak när vi setat och spånat om vad jag skulle fråga om. Influensavaxinet.
Ska passa på idag och fråga om de också.

Den 4 e november är det tänkt att jag ska få sista behandlingen. Ca 3 veckor efter de ska strålningen börja, även Herceptinbeh. Då blir de en ny oro om hur de ska gå till med strålningen. Jobbigt att åka varje vardag i 5 veckor till Örebro, 5 mil enkel i ur och skur. Ska förska i om de kan gå att få några biljetter av landstinget så jag i alla fall kan åka buss med länstrafiken. Har hört att de kan gå att få åka sjuktaxi, men de tror jag att jag är för ung att få.

Nu blir jag nog inte så pigg några dar. Känner redan at orken inte är den samma. Kommer här och skriver några rader när jag orkar.


Ha de gott alla tills jag hör av mig. // Stora kramen från mig.


Kommentarer
Postat av: Forsen

Hallo Stina

Skönt att det gick bra igår o att det snart är slut på cellgiftet. Strålningen är väl också tuff förstår jag, åka här ifrån o till stan varje dag.

Min svägerska Ulla har sjukresor hon betalar 38kr bara o hon bor i Örebro Kram Forsen

2008-10-15 @ 09:51:11
Postat av: christel

Skönt stina att det gått bra, jag vet det där illamåendet e inte kul men bra att du kollar med onken om pillerna. Klart att vi måste träffas när det här e över, jag har ju pågen i Örebro så tro inte att du slipper undan o bjuda på kaffe när vi e där o hälsar på hos pågen. Sköt nu om dig o håller tummarna för att du snart piggnar till igen. Kram från christel

2008-10-15 @ 13:38:03
URL: http://kristallens.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Ja det e skit att må tjyvens...hoppas att det ger med sig snart.

Du skall vara glad att du får strålningen i smådoser ofta i stället för mycket med lite längre mellanrum... Din behandling kommer att ge mycket bättre resultat o dessutom vara snällare mot kroppen :)

Kram på dig

Margaretha

2008-10-15 @ 16:17:05
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Toppen att allt gick bra igår med cyton.

Men kan tänka mig att det är jätte-jobbigt med illamående, och jag håller med om att det är vidrigt.

Kommer ihåg när jag hade starkt illamående dygnet runt i en vecka efter en operation, och inte kunde äta och dricka, och efter det är jag livrädd för att må illa.



Hoppas tabletterna du får hjälper och att illamåendet går över snart.

Kan tänka mig att det känns skönt att snart är sista gången av denna behandling.



Men oj, måste du åka för strålningen och Herceptinbehandlingen varje dag i fem veckor, och dessutom är det ganska långt att åka.

Det vore ju toppen om du fick åka sjuktaxi, prova att fråga......

För det vore ju toppen, och du slipper att trängas i bussar bland en massa folk.



Håller tummarna för att biverkningarna av denna behandling ger med sig snart, så du får känna dig piggare.

Stora Kramar till dig.



PS. den roliga kattfilmen du visade i förra inlägget.

Var hittade du den ?

Jag skulle gärna vilja skicka den till en kompis, för det är den roligaste film jag sett på länge.

2008-10-15 @ 16:38:20
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Lena

Tjena Jag visar mamma hur hon ska skriva till dig!!!!!!!!!!!! HIHIHI



Kramar från mor o dotter

2008-10-15 @ 19:25:59
Postat av: lena

Vi testar igen,, hihihi

2008-10-15 @ 19:27:06
Postat av: Inger Maryissa

Hejsan igen,

Jag vill bara tala om att jag hittade den roliga videon av kissen som du har i förra inlägget.

Nu ska jag skicka det till en kompis och jag vet att hon kommer också att skratta så gott.

Stor Kram

2008-10-15 @ 19:58:57
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hallå!

Hoppas du mår bättre idag.

Och hoppas du har ett litet paket på posten.

Vi hörs när du har ork, tid och lust.

Kramen

2008-10-16 @ 11:15:27
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0