Hur mår jag ?

Ja de vette sjutton ? Va jättepigg igår. Kändes nästan som vanligt. Idag vaknade ja med att de gjorde ont i halsen. Nej nej ja vill inte tänkte jag. Gick upp o drack lite vatten. Kändes som sandpapper i hela munnen. Började med svamptab. igår, för soppan att skölja runt i munnen med ja fick för infektion hjälper inte. Idag är de inte så vitt på tungan i alla fall, så ja hoppas de är svampen som sitter i halsen ochså. Fick i mig lite mera vatten o kaffe så kändes de bättre. Tiden får väl utvisa va de blir av de.

Idag ska jag gå till en medsyster i denna sjukdom o fika. Vi känner inte varandra så där, men hon sitter i kassan i våran mataffär, så lite ha man väl snackat. Hennes make o jag är uppväxta i samma byhåla så jag vet ju vem han är ochså, trotts drygt 10 års ca ålderskillnad. Vi ska snacka skit o prata om hur vi mår. Hon har slut på sin beh. sen i sommras, men är ännu sjukskriven. Skönt att kunna prata med nån som innerst inne vet va vi pratar om. Jag har sakt när nån vatt sjuk att man förstår, men de gjör man absolut inte förän mat är i skiten själv.

Ska vika lite tvätt nu innan jag ska gå till Eivor. Ett onödigt ont de ochså.
Kramisar till alla.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Hoppas svamptabletterna hjälper, för det måste vara så jobbigt med svampen och också att inte kunna känna smak.

Det låter toppen att du har en medsyster som vet vad det handlar om.

För du har så rätt i att den som inte varit i samma situtation kan omöjligt förstå hur det är.

Önskar dig en bra fortsatt dag.

Kram

2008-09-09 @ 13:24:00
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Sjutton oxå!!!!!

Att du skall behöva må så dassigt....

Det där med att maten smakar skit är ju en konstig biverkning som man kanske inte är beredd på....

En kompis till mig som fått liknande behandling dröjde nästan ett år innan han kunde äta något som smakade sött....Det låter ju helknäppt i mina öron :D

Men det gick i alla fall över så nu smakar det okej igen.....

Försök att hålla humöret uppe....det hjälper otroligt mycket....

Massa kramar från

Margaretha

2008-09-09 @ 20:29:54
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0