Oj vad man kan må dåligt !!

Vilken helg. Mått så dåligt gör de än, men hoppas på hjälp från vårdcentralen idag.
Fredagen var den värsta dagen. Mådde illa från och till hela tiden, men knaprade tabletter så de var lugnt ca. 6 tim. sen igång igen. Sved när jag kissade, kom nästan inget. Fick springa på toa minst var 20e minut. Ringde Onken, men de va bara dricka mycket. Jo jo de hade jag gjort sen i Tisdags, men hjälpte inte. Viste ju om att de kunde bli typ blåskatarrs biverkningar, så jag brydde mig inte att argumentera mer.

Lördagen va lika dan, fast ingen sveda just. Drack vatten som en kamel. Minsta 2l till kl 18.00, men va lika illa. Åkte till Konsum köpte Tranbärsdricka. ( Vi får ge våra gamla sånt på jobbet om de har lika besvär innan de får nån hjälp från sjukvården ). Drack nästan upp hela litern på lörd. kväll. Surt sa räven, men gör de nytta ska de ner. Hi hi.

Söndag var de kanske något bättre men inte mycket. Sprang inte lika ofta som igår, men  men.
Efter vi ätit middag gick jag och lade mig att läsa. Pang. Tvärsomnade. Vaknade efter nån knappa timmen. Var så kissnödig så jag hann nästan inte ut på toa. Kom massor. Skönt tänkte jag. Pyttsan. Stod i köket skulle sätta på kaffe. Började att göra riktigt ont över blåsan. Nej tänkte jag, detta står inte rätt till. Inte bara biverkningar av Cyton.
Ringer Onken igen. Ssk skulle prata med jourläkaren. Hon ringer upp om en stund. Skulle ta kontakt med min vårdcentral på måndag sa hon. Äta Alvedon och Diklofenac ja fått tidigare. Det kunde vara bakterier i urinen hade DR sakt. Jo tack de hade jag räknat ut själv. Hade nog varit de ända sen i fredags utan att de trodde de på Onken.

Slog en rövare och ringde jobbet. Malin skulle titta om de fanns urinprovsstickor. Ja de fanns de, så jag drog iväg och skulle prova. Kunde inte få ur mig en droppe, så jag tog med mig några hem för att kolla i lugn och ro.
Å herre jösses. Stickan blev positiv så de lös rött i hela badrummet.

När jag vaknade nu på morgonen sparade jag en skvätt i en burk. Ska ringa för att få en tid nu kl. 07.00 till vårdcentralen.


Ska det vara så här hela tiden av de återstående 2 beh. blir jag tokig. De ena avlöser de andra, men i och för sig inte nått ont som inte har nått gott med sig.


Tack alla som skrivit kommentarer i helgen. De har värmt i hjärtat ska ni veta. Ha inte orkat svara. Ska försöka senare. Tack till min lillmamma Vivan för du är så snäll mot mig.

Fortsättning följer. //. Kramar Stina


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Vad trist att du mådde så dåligt denna helg, och hoppas från mitt hjärta att du får hjälp från vårdcentralen idag.

Illamående är ju så otroligt jobbigt + det andra jobbiga biverkningar du blir tvungen att stå ut med.

Så trist att fått dessa problem med blåsan också.

Åter igen jag håller tummarna hårt att besöket på vårdcentralen går bra.

Stora kramar till dig.



2008-09-29 @ 14:17:42
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0