Räkfrossa på Vättern !

None 
Var på en jättetrevlig båtresa med sambons jobb i Lördags.
 De var 4 pensionärer som de ville avtacka.
 Dessa  ungdomliga män som alla utom 2 är fyllda 70 år ,
har ställ upp å kört buss i ur å skur sen de gick i pension.
Inte jobbat på schema men ryckt in när det fattas folk ,
att köra bussen Askersund - Hallsberg - Örebro.
Sambon har inga "flickor" till arbetskamrater så dessa bilder,
som kommer på b.la oss är gubbarnas fruar å flickvänner.








 
Hjalmar hans fru Mary. Nils-Åke (Frasse)


 
Börje å Gun. Börje körde mig till skolan i sin Taxi för många många år sen.
Han var kompis med min kusin när jag var liten.
Dessa 2 retade mig alltid för nått, så jag har en speciell känsla för han i vuxen ålder.
Vi kramas alltid när vi träffas.



Erling. Gunilla.  Rolf. Förstår inte vad de tittar på,
när de har en så rar flicka emellan sig.
Kanske de ser en sjöjungfru på Vätterns vågor.


 
Rolfs fru till vänster. Stickan. Erlings fru Irene.
Stickan njuter med två flickor att hålla om.
Gunilla på föregående bild är hans sambo, hon skrattar gott på den bilden åt han.


 
Magnus å hans sambo som ja tyvärr inte vet namnet på ,
å sen Ove men han ville inte va med på bild. Hi hi.


 
Kjell å Berit, min sambo Anders.


 
Anders njuter av räkorna. Älskar allt vad skaldjur är.
 I bakrunden trubadurerna. Så jättebra musik.
Allt möjligt från 60-talet å framåt. visor å schlagers blandat.


 
Trotts den dåliga bilden så måste jag visa Askersunds kommuns,
 mest omtalade svartbygge på senaste år.
Dessa båthus är så svarta så svarta de kan bli, trotts att de är röda å fina.
 Har inte hört nått om de får riva dom,
men de sista som skrevs i tidningen var de ett belut på rivning.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej och tack för din hälsning i min blogg. Kämpa på med dina tre FEC! Det är en så helt underbar känsla när man har tagit sig igenom förgiftningen. Hoppas du inte behöver må alltför illa.

Kram Ingela

2008-09-15 @ 19:45:01
URL: http://bc-busan.bloggagratis.se
Postat av: vaniljeva.blogg.se

Ser trevligt ut

2008-09-16 @ 19:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0