Bloggtorka...

Har inte haft så mycket att skriva om på ett tag.

I måndags var jag inne till Onken och fick min 8:e antikroppsbehandling av 17. Allt gick bra.
Blev lite orolig när jag klev ur hissen, för där stod det att det var besöksförbud på AVD.85 (onkolog). Hum tänkte jag är de dax igen för stängning av avdelningar. De var så förra året också på många avdelningar. Ska man åka på de här också nu tänkte jag.
Onkologmottagningen ligger alldeles bredvid avd. så ja blev verkligen fundersam.

I går kväll va gubben på snickarkurs. Han ville ha nått att äta när han kom hem sa han. Jo vist kan ja väll fixa.
Tog upp lite räkor från frysen. Fixade till en räkommelett tills han kom hem.

Ca 1 timma efter jag ätit så kände jag att detta skulle jag inte ha gjort. Magen började svullna upp som om jag var havande i 7 månaden. Småont  under revbenen, mådde lite illa också. Är de gallan eller magsjuka?
Gick och la mig vid halv 11, mådde tjyvens. Frös så sängen hoppade. 
Halv 2 gick jag upp och tog en Underberg. Vet inte igentligen vad den ska va till på systemet, men de står att man skall ta 25 ml. som flaskan innehåller efter en god måltid. Är gjord av en massa örter tror jag pluss spriten förstås. Kan inte förstå att någon kan köpa denna soppa och dricka och tycka de är gott. Smakar för jäääävligt.

Här i Askersund för många, många år sedan fanns det en homopatfabrik som gjorde div. piller och drycker som va bra för alla sjukdommar. Då gjorde de nått som hette Sonanders bröstdroppar. Skulle tas på en sockerbit för typ gallbesvär och annan magont. Underberg som jag tog i natt var min mor som hade fått tips om var ungefär som de när fabriken las ner för en 30, 40 år sedan. Helt otroligt att mamma som var hatisk mot allt vad sprit hette kunde tycka att de va OK att köpa sånt på systemet. Var nog för att de var som medicin.

I alla fall så tog jag en liten flaska i natt och till slut så somnade jag och värken släppte. Gjorde ju nått liknande för ett tag sen med att äta ägg. Nu får de banne mig va slutätet med ägg. Sån här natt vill jag inte ha igen.
Får nog uppsöka nån Läkare om de blir mer mat jag inte tål och få de utrett. Få nån medicin att ta.

Må så gott tills nästa gång. Tjingeling



 


Kommentarer
Postat av: vivan

Ujje,jujj...ont som bara den...näää, nu får du akta dig för äggmat!

Åker på fotokurs i kväll en extra gång blev det!

Vi gick runt Lusten och förbi nya dagiset..och sen hem..lagom längd för blivande mamman!

Kramen!

2009-02-19 @ 17:15:34
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: ingrid

Det är bra med underberg som medicin. Jag tar den så fort jag känner mig lite konstig, den smakar blä...

men..men..

Krya på dig

Kram Ingrid

2009-02-19 @ 19:48:07
URL: http://ingridspotourri.blogg.se/
Postat av: Witchen

Joho du...du har ju skrivit MASSOR sen jag var här sist har haft en period med bloggtorka + "jag mår inte så bra psykiskt"...

Men nu flyger häxan iaf...

Sköt om dig syster!

Tänker på dig

Dalakramen

Sophie

2009-02-19 @ 20:04:18
URL: http://witchen.blogg.se/
Postat av: ingrid

Du får ha en härlig fredag kväll

Kram Ingrid

2009-02-20 @ 19:59:48
URL: http://ingridspotourri.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Ja du.... Underberg är verkligen svinäckligt !!!!

Då får jag allt ha bra ont i magen om jag skulle komma på at dricka det.....

Det är inget vidare att inte vara bra i magen....

Det är ju inte helt ovanligt att inte tåla ägg....

Kram på dig

Margaretha

2009-02-22 @ 15:31:40
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hallå gumman!

Hoppas allt är bra med dig.

Kramar i massor

2009-02-23 @ 09:00:14
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: christel

Hallå stina ! Nu e jag här haha. Antingen inget eller allt....Läste om din natt o det lät inte roligt...Kanske du e sån gluten eller laktos intolerant eller vad det heter...Hoppas de e bättre nu stina. Kommer snart ett mail från mig o till dess så ha en go dag o va rädd om dig stora kramen från christel

2009-02-25 @ 10:46:43
URL: http://kristallens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0