Bloggar igen...

Struntar i vad jag skrev förra inlägget. Bloggar igen.
Vill ju kunna skriva lite när de fins nått att skriva om som jag är van vid. De gamla får va glömt.

I morgon är det dax för 7e behandlingen med antikroppen. Läkarbesök kl. 10.30 Sen träffa Jessica ssk för behandling.
Undrar vad läkaren har att säga till mig ?
Jag har lite frågor i alla fall om hur jag mår med mina leder. Hur jag ska kunna jobba full tid från 1 april som sjuka kassan vill. Kan ju knapt resa mig och gå när jag setat en stund. Händerna gör ont mer eller minfre bara jag ska lyfta nått här hemma. När jag ska hjälpa de gamla då? Ska jag inte ens orka de. Ja bara undrar.
Sjuka kassan som inte vill jag ens ska börja jobba 25 % och sen smyga upp till 50 % efter 16 mars utan köra igång på heltid 1 mars. Ja ja, hon som jag har som kontakt har ju sina bossar över sig de förstår jag men ja bara undrar hur de ska gå.

I går Lördag stod det i våran tidning att Kommunen ska dra ner på 22 helårstjänster under året. Barn och ungdoms och innom äldreomsorgen ( socialen). De ska klara de mesta utan uppsägninga, som genom natutlig avgång.
Jag bara undrar igen hur de ska bli för barnen på dagis och för alla gamla både på boenden och i hemmen.
Blir nog som i sketschen (säkert felstavat) Hur va de här då, ja känner de ja å hur va namnet ja heter Blom. Sen ut genom dörren iväg till nästa. Huvva.


Hur har ni de ute i bloggvärlden? Någon influensa på G. Pratat med min BÄSTA vän. Hon jobbade men tog Alvedon. Gubben hennes låg hemma och va jättesjuk.


Nu ska jag ta mig en broderistund. Tycker myket om att brodera, typ tavlor för tillfället.

Denna har jag nyss gjort färdig, ska bara lämnas in för inramning. ( En målning av carl Larsson ).

  Tjingeling.


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Skönt att du fortsätter blogga.

Blev lite orolig när jag nu läste i ditt förra inlägg att du tappat lusten...



Hoppas läkarbesöket och behandligen imorgon går bra och att du får bra svar på dina frågor.



Kan mycket väl tänka mig att du oroar dig för hur det ska gå att helt plötsligt börja jobba heltid den 1 Mars.

Dessutom har du ju ett tungt jobb.

Konstigt att F-kassan inte tar hänsyn till det.

Kanske du kan ta upp det med din läkare och han får trycka på F-kassan.



Ja, man undrar hur det kommer att bli i framtiden med alla neddragningar av tjänster inom kommunen.

Smärtgränsen anser jag är nådd för länge sedan,

men ändå fortsätter neddragningarna.

Man blir ganska orolig...



Jo, det är jobbigt med influensorna och förkylningarna som går.

Själv har jag inte känt mig så kry några dagar med lite lätt feber av och an,

så något är det....men vad..



Vilken otroligt fin tavla du har broderat.

För flera år sedan provade jag att brodera,

men aldrig jag skulle klara av att göra något så fint.



Kram

2009-01-25 @ 17:36:53
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Gött att du inte låter dig nedslås av en fånig kommentar...

Jag fick influensavaccinering genom jobbet och det känns såååå sköööönt......Har ingen lust att få flunsan nu.....

Hoppas att dina vidare behandlingar går finfint....

Varma kramar

Margaretha

2009-01-25 @ 18:07:51
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: vivan

Men tjena tjejen...gött att du är på banan igen!

Är du klar med tavlan? Fattar inte vilket tålamod du har! Här rinner näsan, och jag har nog lite feber för jag bara sover, så fort jag sätter mig.

Har varit ch träffat alla mina barn och barnbarn i em...Göran hade kalas för Sebbe som fyllt 9år, det var så roligt! Hörs i morgon....jag jobbar kväll om jag och vår herre vill....kramiz lillmamma!

2009-01-25 @ 22:40:51
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Forsen

Hallo Stina! Forsan här, ge inte stollar som klagar

på din blogg en chans att trycka ner dig vi syns snart vet du skoj ska det bli eller hur? nu ska jag opereras snart skönt att få det gjort så jag kan bli en vanlig kommunanställd igen kanske./ Kram Forsan

2009-01-30 @ 20:52:56
Postat av: Ingridi

För det första vilket fint broderi du har gjort, helt fantastiskt. För det andra du verkar inte ha det för roligt med din sjukdom, men du verkar att kämpa på, det ska du ha beröm för. Visst tappar man lusten ibland, det är bra att du har hittat den igen.

Kram Ingrid

2009-01-31 @ 16:34:50
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0