Lite dålig på att skriva här...

Jag finns allt kvar här, men ha inte haft så mycket att skriva om. Dagarna rullar på som vanligt.

Var ju inne till Onken i förra veckan och tappade ur vätska ur bröstet igen. Det värsta är att jag måste nog ringa i morgon igen om ett nytt besök där.  Tänkte jag skulle klara mig till måndag 26 jan men de går nog inte. Den 26 ska jag in för min Herseptinbehandling igen. Har även tid för läkarbesök innan. De kostar ju en del att ligga och åka till USÖ stup i ett, men de är nog smällar man får ta. Börjar bli så besvärligt under armen igen. Ska ju fråga på måndag om varför de håller på såhär igen. Om de blev nått efter strålens slut som gör detta. Har så svårt att ligga på natten, så jag ringer nog i morgon.

Inte nog med att jag inte kan ligga för vätskan. I går kväll tog vi en macka, varm choklad, kokt ägg till kvällsmat. 2 timmar efter vi ätit började jag få ont i magen. Mitt i under revbenen. Blev bara värre och värre. Kunde knappt existera. Ja vet ju att jag ibland inte tål ägg för gallan, men är ju så gott nån gång ibland.
Fick gå upp från sängen, gå och gå fram och åter. Va på vippen väcka gubben om att åka till Akuten.
Kom på att jag för tog en UNDERBERG när de va så här besvärligt. Jag tog en flaska 25 ml och provade att lägga mig  igen. Å tack de släppte. Somnade nån timma. Vaknade kl 01.30, va lika ont igen. Upp och tog mig en rackare till. Då äntligen släppte de helt för denna gång. Har inte känt nått av de idag i alla fall.
Ja är de inte de ena så är de de andra.

Misströsta inte ni som är inne och hälsar på hos mig. Jag har blivit så slö med att skriva. Ska skärpa mig.
Kramar till er alla. Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det är det viktigaste att du finns kvar här även om du inte kan skriva så ofta.



Trist att du fortfarande måste tappa vätska ur bröstet och att du fått så besvärligt under armen igen också.



Ja, det låter som gallan som spökade, det onda i magen du hade igår.

Jag har haft sådant för länge sedan, och det gör verkligen ont.

Vad bra att "rackarna" du drack ;-) hjälpte...

Det är nog inte så dumt med avslappnande huskurer ibland...eller vad man ska kalla det :-D



Från mitt hjärta jag hoppas att det blir bättre snart med armen,

och du snart slipper alla jobbigheter.



Stora Kramar



2009-01-19 @ 22:31:39
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: vivan

Men Stina du skulle ha ringt och väckt mig...jag har ju Voltaren sup mot galla och njursten...skönt att det gick över iaf.

Skall ringa ner och kolla med bilen sen...de har inte hört av sig,så de har säkert inte hittat felet på bilen! Ledig idag ...jobb on,to,och fr....sen ledig helg....skönt!kramen!

2009-01-20 @ 10:01:21
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

När jag läser om ditt fysiska helvete känns det genast lite fånigt att klaga över min snoriga näsa... :P



Kram!

2009-01-20 @ 10:45:34
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Anki Enbom

Skönt att värken gick över tillslut.

Ibland har man ingen lust att blogga och kanske inte så mycket att tillföra. Så känner jag med. Och ibland flyter det på som bara den.

Kanske ngn bloggsjuka skratt

Kram

2009-01-20 @ 18:22:11
URL: http://ankiskatter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0