Behandling och ny medicin...

Idag var det Herceptinbehandling kl 10.00. Allt gick bra. Var lite orolig att de skulle skjutas upp för att jag blev förkyld i helgen igen. Ringde Onken igår för råd. SSK pratade med dagjouren som sa att hade jag inte feber eller kände nån infektion på G så var de OK.
Min vanliga sköterska Jessica var inte där idag. Fick en annan som jag träffade på strålen före jul. De går runt på de olika avd. som strål och cytostatikamottagningen i olika perioder. SSK idag läste i min journal om att mina leder var så onda. Jag berättade att den tablett jag skulle ta X 3 inte gick så bra för magen gillade den inte. (Kan ta max 1 tab om dan). Hon skulle prata med jouren om de.

Kom hem från USÖ vid 12.30 tiden. Fixade mat lite snabbt sen iväg till jobbet till kl. 14.00. När klockan närmade sig 16 ringer min mobil som jag upplyst mina kamrater om att jag var tvungen att få ha på. Mathias Elmlund ringer från Onken. Jag får berätta om mina problem. Han skriver ut en ny tablett som jag ska kunna ta 1x3. Hoppas, hoppas de hjälper bättre än de förra och att magen håller. Magkatarr är inget skoj.

Nu är det jobb 2 till 3 timmar ända till torsdag.
På torsdag eftermiddag ska jag göra nått jag inte gjort sen i början av Augusti. KLIPPA HÅRET. Jippiiiiiii.
Kusin som har frisering ska putsa till frissan en aning. Ser förskräcklig ut i nacken b.la. Hon behöver ta rakmaskinen där. Skulle vist ta nått på hela håret också. Klippa lite på de sjuka som håller på att växa ut de också så de friska lättare kom fram, sa hon. Ja vet inte hur de ska gå till men de vet säkert kussa bättre än jag. Hon ska färga ögonbrynen lite också så de blir lite mer markerande. Blir nog bra. Kul att få bli lite ompysslad för en stund.

Må så gott alla. Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Så skönt att Herceptinbehandlingen gick bra och att den inte behövdes skjutas upp.

Och att du fick en annan medicin för dina leder och hoppas du slipper fler problem med magen.

För magkatarr är verkligen inte roligt att ha.

Ha en bra fortsatt dag.

Kram

2009-03-10 @ 14:38:55
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det var ju skönt att du fick en annan medicin.

du kommer säkert att bli snygg hos frissan.

Ha en bra onsdag kväll

Kram Ingrid

2009-03-11 @ 20:10:28
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: vivan

Skönt med lite ansning!

Undrar var min svarta kattrackare är???

I morgon så kan vi nog träffas, jag smittar inte längre....eller hur! kramen!

2009-03-12 @ 22:21:03
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0