Första arbetsdagen...

Jippiiiii. Första arbetsdagen på 8 månader. Ja arbetsdag va väll att i, men 3 timmar i alla fall.

Det kändes otroligt kul att få åka till jobbet igen efter 8 månader. Vist har jag varit där under tiden, men då bara för att hälsa på.
Fick varsin kram av två farbröder. De hade tårar i ögonen båda två när de fick se mig. O va de värmde att jag var välkommen igen.
En tant som har afasi (talsvårigheter, kan nästan inte säga mer än nått enstaka ord) sa mitt efternamn helt klart och tydligt. Ett stort, stort leende fanns i hennes ansikte. Både Angelica och jag som var hos henne blev förstummade när hon sa vad jag heter. Helt otroligt.

Jag hjälpte till att ta upp några gamla som låg och vilade på middagsmaten till kaffet kl. 15.00 ca. Vid 16.00 tiden började vi ta upp de som inte kommit upp tidigare. Tackterna sitter i hur jag ska göra. Trodde jag skulle vara mer ringrostig än vad jag var. Började t.om att säga till kamraten på ett rum om hur hon skulle hjälpa en tant upp på bästa sätt. Jag är ju förflyttningsinstruktör så jag ska ju veta hur. Kanonbra du är tillbaka så vi inte glömmer oss, sa kompisen.
I morgon är det 7.00 - 9.00 som gäller. Då blir de nog lite tuffare än idag.




Kommentarer
Postat av: vivan

va, kul att det gick bra med kneget!

Ses kanske i morgon, jobbar på den sidan då1

Kramilikram!

2009-03-03 @ 22:35:38
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Kattis

Åhh, vad härligt at du är igång igen.

JAg ahr fåått halvtidsjobb i några veckor.

Hoppas du får en skön eftermiddag!

KRAM

2009-03-04 @ 11:01:29
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att det kändes kul att få åka till jobbet igen.

Och det fina mottagandet du fick.

De hade tydligen saknat dig mycket, och kan tänka mig att det kändes fint.

Men skönt att du får börja jobbet lite försiktigt med 3 timmar per dag.

Ha en bra fortsatt dag.

Kram

2009-03-04 @ 15:12:34
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Kattis

Vi håller tummarna för att det kommer gå kanonbra för dig att jobba och att armen håller sig snäll.

Kramisar

2009-03-04 @ 16:21:25
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0