Nu är strålen på G !!!

Var i tisdags inne till simulatorkameran. Strålarna ställs in på dator så personalen kan sköta kameran från ett manöverrum. Var lite jobbigt att ligga still i ca 40 min men de gick.

Innan jag skulle åka hem säger ssk på strålen att jag ska ha 10 beh. på hela hjärnan först och sedan 5 st enbart på tumören. Jag blev alldeles stum. Detta har ingen av oss fått vetskap om fast vi frågade DR på Onken hur de skulle gå till.

Grät o grät hela kvällen. Undrade om vi fattat fel. Fler tumörer eller är det fel patient de hade papper på. Ringer på morgonen vid 8.00 ca till Onken och vill ha en förklaring

Läkaren vi pratade med på torsdagen innan ringde upp och sa att detta är rutin för att de inte ska vara nån spridningsrisk.  Konstigt att ni inte berättar som det är utan man ska få överraskningar hela tiden svara de jag han. Detta fick jag däremot inget svar på. Ja ja.

SSK på strålen sa att denna behandling är rutin. Ovanligt med nått annat. VARFÖR KAN DE SOM ÄR EXPERTER inte säga som det är till människor som är sjuka och oroliga in till bristningsgränsen utan att man ska få extra att fundera på hela tiden. Ringa få veta. Vänta att nån ringer upp och förklarar.

Var inne på 1.a behandlingen igår onsd. Gick bra. Idag också. Fick komma in nästan 5 minuter innan jag skulle vara inne. Beh. tog allt som allt ca 15 min med inställning av allt de gör för att britsen jag ligger på bl.a ska vara i rätt höjd från kameran. Elektroder sätter de på masken och mäter strålen med också. Måste ju bli rätt.

Skönt att de rullar på nu. Hoppas att jag inte får för mycket biverkningar från detta nu. Typ en massa huvudvärk för då måste jag höjja kortisonet och de vill jag inte för jag
börjar redan se ut som en fotboll i ansiktet. Ja i och för sig strunt samma bara de idioterna i min kropp försvinner så gör de inget.

Skriver igen snart om läget-

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ja, verkligen de borde informera bättre och tala om vad de ska göra och förklara mera osv.

Kan tänka mig du blev ledsen.

Det är nog jobbigt ändå

och dessutom få dålig eller bristfällig information.

Skönt att första behandlingen gick bra och hoppas att de övriga går bra också

och från mitt hjärta jag hoppas du inte får besvärliga biverkningar.

och framför allt att dessa cancer-celler lämnar din kropp och för gott denna gång.

Skickar dig en jätte-stor Kram

2010-11-11 @ 17:12:58
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Hej, det är jag igen som åter kikar in hos dig och undrar hur du har det

och skickar dig en stor Kram

2010-11-18 @ 23:46:29
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0