Strålningsveckor börjat !!!

Nu har jag fått 6 beh. på hela hjärnan av 10 st. Detta för att elliminera spridningsrisk. Efter de ska jag få 5 st enbart på tumören för att krympa den. Hoppas av hela mitt hjärta att den försvinner för alltid nu.

Har varit mycket trött av behandlingarna nu i veckan. Var först igår fred. som jag tycker att både jag och benet är lite bättre. Fått stickningar i lill och ringfinger på den sjuka sidan, men skulle säga till om det blev värre. Är nog kortisonökning som gäller då. Får se hur jag kommer att må när det blir strål på enbart idioten i huvudet. Ska fråga ssk på måndag om de kan vet vad som kan hända. Strålen på den är inte varje dag, utan varannan. Lite skönt de också. 

Har inte ännu börjat tappa håret som de sa att de kunde bli, men där de ska strålas enbart va troligt att de skulle bli. Ja, ja vad gör de bara jag blir frisk.

Idag är de lite småsnöigt i södra Närke. Maken jobbar så jag är ensam till ca 15.00. Han kör buss åt Länstrafiken så jag hoppas att det inte är halt på vägarna.  

Under förmiddagen kommer svåger och svägerska från Värmland på en blixtvisit. Ska hälsa på goda vänner som även vi känner. Synd att bröderna inte hinner träffas, men allt går inte i lås med jobb och fritid alltid.

I kväll är vi bjudna på grannflickans 25 års kallas. Ska bli så kul att få se vanliga mäniskor som inte är sjuka för en gångs skull. Hoppas bara att jag inte blir allergisk, för festen är i ett ridhus i dess kaffeteria. Tror de går bra för jag äter ju kortisontabletter. Dessa har jag annars om jag skulle få nån reaktion för nått jag inte tål.

Detta var lite om de senaste som hänt. 
Sitter ofta vid dena maskin. Kan inte samla mig tillså mycket att göra. Läsa går sådår. Tankarna flyger ofta iväg och då får jag börja om. Ligger jag och läser så kommer ofta Johan Blund och hälsar på en stund. Är ju också bra för min kropp att få vila.

Tar en dag i sänder. Detta får ta tid men FRISK igen ska jag bli. Tro inget annat för jag tor de.

Kramar Stina.
 

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ja, jag hoppas också från hela mitt hjärta att tumören försvinner för alltid nu,

så du sedan slipper detta otroligt jobbiga för alltid.

Du har ju redan haft en så jobbig tid med behandlingar.

Tänker på dig så mycket.

Kan tänka mig du blir trött av behandlingarna,



Här i Stockholm har det kommit lite snö i ett par omgångar men den har smält bort ganska snabbt.

Hoppas det blev ett fint kalas och att du slipper problem med allergin.

Jätte-stora kramar till dig



2010-11-21 @ 22:53:54
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0