Livet måste gå vidare !!!

28/10-10

Var igår till USÖ för provtagning av tumören vid bröstbenet. Var så orolig innan men Anders var med mig hela tiden och höll min hand.Fick bedövning så de va okej. Undrar vad det sKa visa. Fick prata med Jana Onkologläkare innan jag fick åka hem. Om det är samma sorts canser som sist ska de börja att stråla den i huvudet först sedan bört med de sista bröstet och sedan cellgifter igen. Allt detta bara löst prat ännu. Får mer besked senare. Skönt att de börfar röra på sig i alla fall.

Nog om detta för nu:

I lördags kom min bästa vän och hjälpte mig att ta tag i massa dammråttor. Bytte gardiner i sovrummet. Gjorde badrummet kemiskt rent. O va det kändes i hjärteroten. Hennes man och min hjälptes åt att dammsuga hela huset t.om bottenvåningen. Innan de skulle åka hem så åt vi Ewas hemmagjorda Pitzza hon hade med sig. Vi älskar att få den när vi varit på besök hos dom. Den var underbart god. Det var länge sedan jag åt så mycket som då.

Inte nog med de. I Måndags kom min kussin somm bor här i stan och tvättade köksfönstren utan o innan. Bytte även där gardiner och mattan under bordet. Nu känns allt lite bättre igen. Slippa se blommiga sommargardiner sitta uppe.
Tänk va skönt med vänner som vill hjälpa lilla ynkliga mig.

Kramar till er som tittar in.


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Känner så för dig att du ska behöva åter igen behöva gå igenom en så jobbig tid.

Men som du skrev skönt att det börjar röra på sig i alla fall och du vet ungefär vad som kommer att göras

tänker jätte-mycket på dig.



Toppen med din bästa vän med man och kusin som kom och hjälpte er hemma.

ja det är skönt med vänner som ställer upp och som gör det i svåra tider.

Stora Kramar

2010-10-28 @ 22:53:58
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0